Більшу частину доби учень перебуває у статичному положенні, тобто сидить: у ліцеї під час уроків; удома, коли виконує домашні завдання, читає, переглядає телепередачі або грається у комп’ютерні ігри. При цьому учень несе велике фізичне навантаження. Статичне навантаження вступає у протиріччя з фізичним розвитком учня. Як наслідок – розвиток перевтоми. У учня знижується працездатність, проявляються негативні емоції, погіршується самопочуття, учень скаржиться на головний біль. Дехто з учнів починає порушувати правила поведінки на уроці. Тому при виявленні в учнів перших ознак перевтоми необхідно робити перерви, під час яких учні б могли виконувати нескладні фізичні вправи. Такі перерви під час уроку (фізкультхвилинки) сприяють поліпшенню функціонування мозку, відновлюють тонус м’язів, які підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців. Фізкультхвилинка включає 3-4 вправи, добре знайомі учням і легкі для виконання. Кожна вправа виконується 3-4 рази в середньому темпі. Тривалість фізкультхвилинки 2-3 хвилини.