Основними критеріями виховання творчої особистості, здатної до самоосвіти, є вміння автономно навчатися упродовж усього життя, креативно, нестандартно підходити до розв’язання будь-яких проблем. Основним розробником методу проектного навчання вважається Том Хатчінсон, автор підручників «Project English». Хатчінсон визначає проектну роботу як певне письмове завдання, виконуване у досить вільній формі. Така робота менше, ніж звичайні завдання, контролюється з боку викладача. Вона найчастіше проводить наприкінці вивчення теми, тому що вимагає багато часу для підготовки й мотивації. При цьому учні відчувають, що вони справді створюють, щось нове англійською мовою, і це приємно їм. Крім того проект дозволяє набувати соціального досвіду, досвіду роботи в групі, коли керівник проекту розподіляє обов’язки серед членів групи, а сильний учень допомагає слабшому.