Вівторок, 30.04.2024, 05:09 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2014 » Січень » 10 » Проектне навчання на уроках іноземної мови
14:17
Проектне навчання на уроках іноземної мови
Основними критеріями виховання творчої особистості, здатної до самоосвіти, є вміння автономно навчатися упродовж усього життя, креативно, нестандартно підходити до розв’язання будь-яких проблем. Основним розробником методу проектного навчання вважається Том Хатчінсон, автор підручників «Project English». Хатчінсон визначає проектну роботу як певне письмове завдання, виконуване у досить вільній формі. Така робота менше, ніж звичайні завдання, контролюється з боку викладача. Вона найчастіше проводить наприкінці вивчення теми, тому що вимагає багато часу для підготовки й мотивації. При цьому учні відчувають, що вони справді створюють, щось нове англійською мовою, і це приємно їм. Крім того проект дозволяє набувати соціального досвіду, досвіду роботи в групі, коли керівник проекту розподіляє обов’язки серед членів групи, а сильний учень допомагає слабшому.

Викладач іноземної мови Здрачук А.С. третій рік працює над індивідуальною методичною проблемою: «Здійснення громадянської освіти учнів ПТНЗ за допомогою навчальних проектів».

Працюючи з навчальними групами, Здрачук А.С. ставить перед собою такі завдання:
1. Показати вміння окремого учня або групи учнів використовувати набутий дослідницький досвід.
2. Реалізувати свій інтерес до предмета дослідження, збільшуючи знання про нього.
3. Продемонструвати рівень мовної та мовленнєвої компетентності в іноземній мові.
4. Піднятися на більше високий щабель освіченості, розвитку, соціальної зрілості, тобто розширити загальну компетентність.
5. Розкрити творчий потенціал кожного учня.
6. Прищеплювати навички автономного навчання.

Відвідуючи уроки Алли Станіславівни зазначу, що відмінною рисою проектної методики є особлива форма організації учнів. Викладач активізує всі резерви, зібрані учнем, всю компетентність у різних сферах ерудиції й освіти.

Для виконання проектного завдання потрібні загальні знання про країну досліджуваної мови, включаючи знання про географію, історію, культуру, соціальні і політичні особливості країни, її традиції та звичаї. Знання про країну проживання дозволяють нам прищеплювати учня почуття любові до України, відчувати гордість за свою країну, формують в учнів громадянську позицію. Крім того учень повинен володіти певними компетенціями, а бажання висловитися змушує його ці компетенції вдосконалювати. Нестандартне бачення проблеми допомагає нам сформувати творчу особистість. Унаслідок використання знань з інших галузей, не пов’язаних з англійською мовою, учень розвиває основи аналітичного мислення, а відбуваючи необхідний мінімум для виконання проекту, розвиває здатність спілкування, що, безсумнівно, стане у пригоді кожній людині в її майбутній професійній діяльності.

У цілому Здрачук А.С. застосовує такі типи проектів:
 конструктивно-практичні;
 інформаційні й дослідницькі;
 творчі.

Якщо учні не залучені до активної діяльності, то будь – який змістовий матеріал викликає в них споглядальний інтерес до предмета. Щоб підвищити мотивацію, розбудити в учнів активну діяльність, їм пропонують цікаву і значущу проблему. Метод проектів дозволяє учням перейти від одержання готових знань до їх усвідомленого набуття.

Як у будь-якої медалі є два боки, так метод проектного навчання має для учнів свої плюси і мінуси. З одного боку, це дуже цікаве, барвисте, часто з елементами театралізації, дійство. Великий інтерес, розвиток різних здібностей і радість творчості – це один бік медалі. З іншого боку, виконання будь-якого проектного завдання вимагає більших часових витрат, роботи з більшою кількістю джерел і виконання більших обсягів роботи. Незважаючи ні на що, учні віддають перевагу проектним завданням перед традиційними методами роботи.

Впровадження проектних форм і моделей в навчальний процес передбачає активну інтелектуально-практичну діяльність учнів, самостійне осмислення мети своєї роботи й планування шляхів її досягнення, групову й комунікативну діяльність, нову роль учителя як консультанта і партнера, перехід від маніпулятивної педагогіки до педагогіки співробітництва, який включає інноваційний режим навчання через переорієнтацію діяльності педагога.

Хочу зазначити, що у 2012-2013 н.р. учні 2 курсу з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, радіомеханік з обслуговування та ремонту РТА» брали участь в обласному конкурсі відеопрезентацій знавців іноземної мови «Моя професія – моє майбутнє». За підсумками конкурсу учні Бойчук Володимир, Зайцев Олександр та Тютюнник Володимир під керівництвом Здрачук А.С. зайняли 2 місце.

Заступник директора з НВР С.Є.Кучер
Категорія: Навчально-виробнича робота | Переглядів: 519 | Додав: proflicey020