.
Блог
Головна » 2013 Січень 30 » Виступ методиста ліцею Васик М. В. на засіданні методичної вітальні 02.02.2012 року на тему: «Впровадження на уроках електронних навчально-15:42 Виступ методиста ліцею Васик М. В. на засіданні методичної вітальні 02.02.2012 року на тему: «Впровадження на уроках електронних навчально- |
Нині володіння інформаційними технологіями — це така сама необхідність, як уміння читати і писати, а знання інформаційно-комунікаційних технологій — це невід'ємна складова інформаційної культури сучасного керівника закладу освіти та сучасного педагога. Використання ІКТ у навчальному процесі позитивно впливає на способи подання змісту навчання, управління навчально-пізнавальною діяльністю, контроль та перевірку засвоєння навчального матеріалу, а також відкриваються широкі перспективи під час вивчення спецдисциплін. Відповідно до Державної цільової програми розвитку ПТО на 2011-2015 роки та Проекту гуманітарної освіти України до 2020 року передбачається активно впровадити у навчально-виробничий процес державних професійно-технічних навчальних закладів інформаційно-комунікаційні технології шляхом оволодіння комп’ютерною «грамотою» всіма ІПП та застосуванням своїх знань у навчальний процес. Дослідження свідчать, що наразі лише один вчитель з п’яти почувається «справді добре підготовленим» для впровадження комп’ютерних технологій у процес навчання своєму предмету. Не може не викликати занепокоєння той факт, що учні чотирьох викладачів з десяти не використовують комп’ютер у навчанні. У сучасному світі потреба в комп’ютерних технологіях постійно зростає – вони необхідні і вдома, і на робочому місці. Тому вищезазначену статистику слід змінити. Відомо, що матеріал засвоюється учнями під час лекції на 5 %, читання – 20%, демонстрації – 30%, практичних дій – 75%, навчаючи інших – 90%. ІКТ навчання включають всі перераховані вище навчальні дії. ІКТ – це сукупність графічної, текстової, цифрової, мовної, музичної, відео-, фото- та іншої інформації в електронному вигляді на будь-якому електронному носії або в електронній комп’ютерній мережі. Розвиток індустрії інформаційних послуг у сфері освіти, що включає виробництво електронних дидактичних ресурсів і програмно-методичного забезпечення, складає основу формування інформатизації в освіті. ІКТ навчання – це електронні посібники, навчальні програми, презентації, слайди, буклети, відеофільми тощо. Навчально-методичний комплекс відрізняється від традиційного методичного забезпечення способом зберігання, представлення, подання навчального матеріалу, а також організації роботи з ним. Методично обгрунтовано використання в навчально-методичному комплексі гіпертекстових технологій, графіки, комп'ютерного моделювання, мультимедійних технологій, інтерактивного діалогу між користувачем і системою, а також викладач має можливість здійснювати неперервне управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів та активізувати їх навчання. Визначення поняття електронного дидактичного ресурсу проведемо опосередковано через більш загальне поняття електронного видання. Електронне видання — сукупність графічної, текстової, цифрової, мовної, музичної, відео-, фото-і іншої інформації. В одному електронному виданні можуть бути виділені інформаційні (або інформаційно-довідкові) джерела, інструменти створення й обробки інформації. Електронне видання може бути виконано на будь-якому електронному носії, а також опубліковано в електронній комп'ютерній мережі. Електронний дидактичний ресурс повинен відрізнятися високим рівнем виконання і художнього оздоблення, повнотою інформації, якістю методичного інструментарію, якістю технічного виконання, а саме використанням мультимедіа технологій, наочністю, логічністю, інтерактивністю і послідовністю викладу. Електронний посібник — це універсальний методичний посібник, який містить широке коло питань різних навчальних дисциплін, викладених у стислій формі, та призначений для використання в навчанні. Електронний посібник має поєднувати в собі функції підручника і вчителя, довідково-інформаційного посібника і консультанта, тренажера і контролюючого знання програми. Для того щоб електронний посібник щонайкраще відповідав пропонованим вимогам, потрібно, щоб він сполучав у собі функції підручника і вчителя, довідково-інформаційного посібника і консультанта, тренажера і контролюючого знання програми. Для рішення цієї проблеми запропоновано використовувати системний підхід до створення електронних посібників. Системний підхід розглядає об'єкт як систему, що складається з безлічі взаємозалежних елементів, що утворюють певну цілісність, і системних властивостей. Позитивні властивості використання ІКТ навчання ІКТ відкривають великі перспективи в методиці викладання матеріалу. Вони мають ряд безсумнівних позитивних властивостей, що вигідно відрізняють їх від традиційних методів. По-перше, це робота у групі (створення учнями презентацій, робота з навчальним тренажером). По-друге, можливе заняття в комп'ютерному класі. По-третє, індивідуальне навчання вдома з варіантом екстернату, що дозволяє розвивати в дитини навички самостійної роботи з декількома джерелами інформації. По-четверте, урізноманітнення контролю знань учнів. Нарешті, це дистанційне навчання. Досвід використання ІКТ показує, що найбільш ефективне їх використання на уроці вивчення нового матеріалу чи узагальнюю¬чого повторення. Викладачі, які апробовували ІКТ, відзначають, що використання дозволяє зробити на уроці набагато більше, ніж за допомогою традиційних засобів, підвищити інтерес учнів до предмета вивчення. Так, серед викладачів нашого ліцею активно використовують ІКТ навчання Кучер С. Є., Демченко О. Ю., Буркацький О. А., Васик М. В., Гуменюк Л. Р. - Обмін досвідом по створенню електронних посібників Вінічука С. М. - Презентація по застосуванню ІКТ. - Показ прикладів слайдів, електронних навчальних тренажерів, презентацій, фільмів. |
|
Всього коментарів: 0 | |