Вівторок, 30.04.2024, 05:14 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2013 » Листопад » 7 » Створення передумов для реалізації практично-дійової і творчої складових в учнів під час уроків виробничого та теоретичного навчання
14:28
Створення передумов для реалізації практично-дійової і творчої складових в учнів під час уроків виробничого та теоретичного навчання
Створення передумов
для реалізації практично-дійової і творчої складових в учнів професії «Слюсар-ремонтник, електрогазозварник» під час уроків
виробничого та теоретичного навчання


Суспільство ставить високі вимоги до формування особистості учня, готового сприймати сучасні реалії життя, бути самостійним і життєдіяльнісним. Забезпечення вимог суспільства можливе в умовах творчого підходу до організації навчально-виховного процесу. Існує багато поглядів на розв’язання цієї проблеми, аналізуються різні методи і форми навчання. Надати можливість учням активно навчатися, здійснювати пошуково-дослідницьку діяльність, творчо осмислювати процеси і явища, доказувати існування закономірних взаємозв’язків між складовими – ось завдання викладача професійно-теоретичної підготовки, майстра виробничого навчання, яке можливо реалізувати в ході виконання лабораторно-практичних робіт та під час уроків виробничого навчання. Тому цілком закономірно, що процес викладання предметів значно ефективніший, якщо його організація відбувається у творчій атмосфері.

У Державному стандарті зазначено, що особлива увага приділяється практичній і творчій складовим навчальної діяльності, зростає роль уміння здобувати інформацію з різних джерел, засвоювати, поповнювати та оцінювати її, застосовувати способи пізнавальної і творчої діяльності. Послідовним кроком у цьому напрямі стала розробка «Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті», у якій наголошується на необхідній зміні парадигми освіти на діяльнісно-розвивальну та обов’язковому переході від інформаційно-репродуктивного навчання до особистісно орієнтованого. Практична спрямованість на уроках професійно-теоретичної підготовки та виробничого навчання дає можливість поєднати інтелектуальну і практичну діяльність, успішно формувати в учнях вироблення умінь і навичок, практично застосовувати здобуті знання, користуватися різними джерелами інформації, самостійно шукати, аналізувати і застосовувати їх.

Проблема викладання предметів та проведення уроків виробничого навчання творчими методами полягає в тому, щоб на основі набутих теоретичних знань формувати вміння, навички і якісно нові знання, розвивати здібності вищого, творчого рівня, у процесі чого створювати власний продукт діяльності; дати можливість учневі втілити власний задум у вирішенні проблеми, чим репрезентувати власну індивідуальність. Цей шлях – багатоетапний, ґрунтується на співпраці викладача й учня з різним ступенем самостійності останнього.

Формуванню творчої особистості учня сприяє дотримання викладами (Титус М.І., Вінічук С.М.) та майстрами виробничого навчання (Попова О.І., Головачук Т.Г., Якименко А.В., Вінічук С.М.) професії слюсар-ремонтник, електрогазозварник під час організації навчальної діяльності таких принципів:

- принцип розвитку (передбачає врахування індивідуальних особливостей учнів);

- принцип самодіяльності (має на меті діяльнісний підхід, за якого учні відчувають себе співучасниками навчального процесу, а ідеї викладача та майстра в/н повністю оволодівають ними);

- принцип самоорганізації (передбачає спонукання учнів до організації свого робочого місця, планування роботи по виконанню навчального завдання, здійснення самоперевірки).

Викладачі професійно-теоретичної підготовки та майстри виробничого навчання не регламентувати діяльність учня, організовуючи процес навчання так, щоб у ньому були елементи творчості, які передбачають комбінування, аналогізування, універсалізацію, випадкові видозміни. Стимулюють творчу діяльність учнів вдалий підбір творчих завдань, використання ігрових та інтерактивних моментів.

Для реалізації практично-дійової і творчої складових в учнів професії «Слюсар-ремонтник, електрогазозварник» функціонує майстерня слюсарних робіт, майстерня зварювальних робіт та навчальні кабінети професійно-теоретичної підготовки.

Відповідно до річного плану роботи ліцею на 2013-2014 навчальний рік 18 жовтня був проведений І тур конкурсу професійної майстерності серед учнів «Найкращий з професії» з професії «Слюсар-ремонтник». В конкурсі взяли участь 30 учнів ІІ курсу. Методична комісія за напрямком, на чолі з Поповою О.І., визначила програму та основні завдання конкурсу:

- стимулювання творчого самовдосконалення учнів;
- виявлення та розвиток обдарованих талановитих учнів;
- реалізація практично-дійової складової в учнів;
- популяризація серед молоді робітничої професії «Слюсар-ремонтник»;
- підвищення рівня знань, умінь і навичок учнівської молоді.

Учні взяли активну участь в конкурсі. На високому і достатньому рівнях завдання теоретичної частини виконали 16 учнів, з якістю знань – 65,8%. Практичну частину конкурсу високому і достатньому рівнях виконали 30 учнів.

Аналіз результатів засвідчив, що учні добре засвоюють навчальні програми з предметів професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки.

Журі і організатори конкурсу дійшли одностайної думки, що такі заходи є дуже ефективними, оскільки дають можливість виявити й показати найкраще, популяризувати робітничу професію, стимулювати творче самовдосконалення учнів, підвисити якість знань. За підсумками теоретичної та практичної частин конкурсу переможцями було обрано:

1 місце – Огнівчук Назар
2 місце – Ткаченко Неоніл
3 місце – Микулич Павло.

Внаслідок проведення моніторингу знань учнів з професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки серед груп професії «Слюсар-ремонтник, електрогазозварник» прослідковується зростання якості знань учнів, що пов’язано з реалізації практично-дійової і творчої складових в учнів, а також впровадженням новітніх виробничих технологій в навчальний процес та самоосвітою викладачів і майстрів виробничого навчання.

Заст. директора з НВР Кучер С.Є.
Категорія: Навчально-виробнича робота | Переглядів: 692 | Додав: proflicey020