П`ятниця, 03.05.2024, 19:03 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2015 » Листопад » 18 » Шляхи підвищення якості навчальних досягнень учнів
13:01
Шляхи підвищення якості навчальних досягнень учнів
17 листопада 2015 року відбулося чергове засідання методичної комісії викладачів гуманітарних та суспільно – економічних дисциплін, на якому обговорювались шляхи підвищення якості навчальних досягнень учнів.

Так, викладач економічних дисциплін Рижко Л.С. розповіла про ефективність підвищення навчання за допомогою гри, особливість якої полягає в тому, що у грі успішно засвоюється зміст навчальної діяльності. Рижко Л.С. впевнена, що використання гри сприяє зміні мотивів поведінки , розкриттю нових джерел розвитку пізнавальних сил, підвищенню самооцінки учнів, установленню дружніх стосунків у групі й колективі, розвитку уяви.


Викладач економічних дисциплін Рижко Л.С.


Однією з форм навчально-виховного процесу, що становить частину виховання, є позакласна робота з предмета, що стало другим питанням засідання методичної комісії. Рижко Л.С. вважає, що під час уроків важко висвітлити всі питання учнів, а тому позаурочна робота, у взаємозв’язку з навчальною, служить тим діючим засобом, що мобілізує активність учня у пошуку знань і допомагає повніше задовольнити інтереси останніх.

Викладач географії, Ляска О.О. розповіла про підвищення ефективності навчально – виховного процесу за допомогою інтерактивного навчання . Впровадження інноваційних моделей навчального процесу передбачає вміння викладачів – предметників користуватися засобами новітніх інформаційних технологій, вважає Ляска О.О.. Структурна побудова заняття з використанням ІКТ змінює саму суть навчального процесу, занурюючи його в спілкування, де ролі вчителя й учня врівноважені : обидва працюють для того, щоб навчатися, ділитися набутими знаннями.


Викладач географії, Ляска О.О.


Питання стосовно використання різнорівневих вправ, як засіб розвитку творчих здібностей учнів, висвітлювала Ваколюк Т.С.- викладач гуманітарних дисциплін. На її думку, диференціація та індивідуалізація навчання допомагає залучити до роботи кожного учня, знайти найоптимальніший, найраціональніших підхід до груп учнів різних рівнів, де є можливість учневі засвоїти максимум інформації, поданої на уроці. З цією метою під час використання інтерактивних технологій Ваколюк Т.С. враховує сукупність таких необхідних чинників як :
- психологічну сумісність: усі представники групи бажають працювати у її складі;
- навчальні можливості, інтереси, нахили учнів.

Градація складності завдань логічно обумовлює і градацію в оцінюванні, вважає Т.С.Ваколюк. Принцип поступового підвищення складності ( від простого до складнішого) при подачі програмового матеріалу дає можливість диференціювати завдання залежно від рівня підготовленості різних груп учнів.


Ваколюк Т.С. - викладач гуманітарних дисциплін


Питання про психолого-педагогічні особливості використання мультимедійних засобів навчання висвітлювала Ящук О.О. – практичний психолог Шепетівського професійного ліцею. На її думку, естетичне оформлення уроку дуже важливе для створення відповідного емоційного фону, який в свою чергу допомагає учневі швидше засвоїти необхідну інформацію. Намагаючись ретельно підходити до створення мультимедійних презентацій, які містять ілюстрований матеріал, використовуючи кольорові гамми, шрифти, композиції і анімаційні ефекти, які навантажують образне сприйняття, запам’ятовуються, а згодом зможуть легко відтворитися учнем. Коли образ поєднаний з мінімальним текстом, що логічно доповнює ілюстративний матеріал, поряд із образним запам’ятовуванням в учнів формується і логічна пам’ять. Іноді текст просто необхідно поєднати на екрані із тематичною ілюстрацією, інакше сам по собі він може стати «не підйомним» для засвоєння, особливо для того учня, що має певні проблеми із запам’ятовуванням. В цілому, мультимедійні технології стали незамінним фактором оптимізації навчального процесу. Вони стимулюють творчий потенціал учнів, про що говорять результати учнівських наукових та творчих робіт, написання яких стало обов’язковим. Ящук О.О. додала, що в результаті роботи на комп’ютері в учнів розвивається самостійність мислення, з’являється вміння робити узагальнення, використовувати знання в нових умовах з елементами творчості, доходити до істини, не звертаючись за допомогою до інших.



Методист Шепетівського професійного ліцею Гуменюк Л.Р. розповіла про участь у виставці матеріалів КМЗ предметів загально-освітньої підготовки «Педагогічні ідеї та знахідки» членів методичної комісії викладачів гуманітарних та суспільно – економічних дисциплін. Л.Р.Гуменюк поділилася тим, що кожен член методичної комісії має персональний блог, який систематично поповнюється навчально – виховними новинками. Також, Гуменюк Л.Р., зауважила, що блоги членів методичної комісії розміщені на інформаційному порталі « Профтехосвіта Хмельниччини».


Методист Шепетівського професійного ліцею Гуменюк Л.Р.




Завдяки високій педагогічній майстерності викладачів гуманітарних та суспільно – економічних дисциплін засідання методичної комісії пройшло продуктивно.





А.С.Здрачук - голова методичної комісії
викладачів гуманітарних та суспільно-економічних дисциплін
Категорія: Методична робота | Переглядів: 1500 | Додав: proflicey020