Четвер, 25.04.2024, 22:18 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2014 » Червень » 27 » Звіт директора за 2013–2014 навчальний рік
13:27
Звіт директора за 2013–2014 навчальний рік
Звіт директора Шепетівського професійного ліцею Окунєвського О.А.
про роботу по організації навчально-виробничого процесу і створенню
умов для підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації робітників
за 2013 – 2014 навчальний рік


За звітний період, з метою забезпечення прав громадян на здобуття професійно-технічної освіти, потреб ринку праці регіону у робітничих кадрах, сприяння в реалізації державної політики зайнятості населення, в ліцеї проводилась робота по організації забезпечення його ефективного функціонування та розвитку.

Шепетівський професійний ліцей є навчальним закладом, що забезпечує різнорівневу підготовку кваліфікованих робітників для промисловості міста та області на основі базової і повної середньої освіти, а також підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації громадян з числа незайнятого населення, які бажають оволодіти робітничими професіями відповідно до їхніх покликань, інтересів і здібностей.

З метою забезпечення якісного формування державного замовлення, прогнозування потреб ринку праці в робітничих кадрах, рівня кваліфікації випускників ліцею, якого потребують роботодавці – замовники кадрів, в ліцеї було організовано та забезпечено моніторинг потреб ринку праці міста та району у робітничих кадрах і якості професійної підготовки випускників ліцею. Завдяки аналізу результатів, запровадженого анкетування роботодавців, щодо потреб в робітничих кадрах, якості підготовки випускників ліцею, їх можливості адаптації до умов сучасного ринку праці та запровадженим заходам по покращенню змісту навчання, зокрема організації виробничого навчання та практики безпосередньо на виробничій базі підприємств та приватних підприємців: ПрАТ об’єднання «Прогрес», ДП «Шепетівський ремонтний завод», ППУК «Житлофонд», Шепетівського РЕМ, ТОВ ТРК «Шанс», ТОВ «Полонне Траузес Фекторі», ПП «Вогнетрив-Комплект», впровадженню регіонального компоненту змісту професійного навчання, протягом 2013/2014 року працевлаштування випускників ліцею досягло 92%, що на 5% більше ніж в 2013 році.

Збільшення відсотку працевлаштування випускників ліцею говорить, на мою думку, про необхідність та доцільність проведення моніторингу ринку праці, ріст якості підготовки випускників ліцею, підняття престижу навчального закладу і правильну побудову відносин між партнерами (навчальним закладом і роботодавцями).

Одночасно моніторинг ринку праці та співпраця з роботодавцями – замовниками робітничих кадрів (укладання договорів про співробітництво) дало можливість навчальному закладу обґрунтувати обсяги державного замовлення на підготовку робітників на 2013 рік в обсязі – 120 чол. та на 2014 рік – 110 чол..

Прийом і навчання учнів в ліцеї здійснювались відповідно до укладених договорів про підготовку кваліфікованих робітників для підприємств: ДП „Шепетівський ремонтний завод,” ПрАТ об’єднання „Прогрес,” ППУК «Житлофонд», Шепетівського РЕМ, ПП «Вогнетрив-Комплект».

Нажаль план державного замовлення на 2013 рік виконаний не в повному обсязі. Однак за звітний період з липня 2013 по червень 2014 років, незважаючи на складні економічні умови в державі, скорочення в місті кількості підприємств і робочих місць на них, обсягів виробництва, невиконання плану державного замовлення на прийом учнів, в ліцеї збережено кількість професій і навчальних груп в яких здійснюється підготовка кваліфікованих робітників.

Зокрема, станом на 1 вересня 2013 року, як і на 1 вересня 2012 року в ліцеї було створено 11 навчальних груп в яких протягом навчального року учні оволодівали знаннями по 9 професіям.

Протягом 2013 – 2014 навчального року в ліцеї завершено підготовку та випущено 4 групи - 100 учнів. Відповідно до проекту державного замовлення у 2014 році планується провести прийом на навчання 110 учнів, які будуть сформовані у 4 навчальні групи, тобто станом на 1 вересня 2014 року в ліцеї має бути сформовано 11 навчальних груп з загальним контингентом – 303 учні.

На сьогоднішній день ми маємо 28% абітурієнтів від державного замовлення на прийом у 2014 році, з них для навчання з отриманням повної середньої освіти – 32%, на базі повної середньої освіти на жаль тільки 24%.

Однією з головних передумов успішного проведення навчально-виробничого процесу та поза навчальної роботи є створення належних умов для навчання, роботи та відпочинку учасників навчально-виробничого процесу.

З метою забезпечення виконання основних повноважень, поліпшення умов навчання та роботи в ліцеї організована робота по наданню платних послуг і отриманню додаткових коштів. Зокрема за ІІ півріччя 2013 – І півріччя 2014 років на розрахункові рахунки спеціального фонду ліцею поступило 511,1 тис. грн. Основним джерелом надходжень цих коштів за даний період було надання освітніх послуг (навчання слухачів в групах від служби зайнятості та навчання учнів та слухачів за рахунок фізичних осіб) – 230,3 тис. грн. та від виробничої діяльності учнів - 111,7 тис. грн., що дало можливість за рахунок власних надходжень, спонсорської допомоги, особистої праці колективу ліцею забезпечувати зміцнення та модернізацію матеріально-технічної бази ліцею.

А саме:
• створити та обладнати меблями додатковий кабінет професійно-теоретичної підготовки за рахунок вільних приміщень в гуртожитку ліцею;
• відремонтувати дахи навчального корпусу та гуртожитку;
• замінити 17 віконних блоків в усіх приміщеннях 4 поверху навчального корпусу;
• розпочати роботи по облаштуванню столярної майстерні;
• частково обновити меблі в житлових кімнатах гуртожитку;
• замінити частину світильників в приміщеннях ліцею;
• провести заміну захисних жалюзей в комп’ютерному класі;
• провести ремонт з заміною кришок учнівських столів та місця для викладача в 2 кабінетах;
• придбати 12 вікон для заміни в 3 навчальних кабінетах;
• провести роботи по ремонту і обслуговуванню приладів обліку та теплових, водопровідних, електричних мереж і встановленого на ньому обладнання;
• провести заходи по поліпшенню протипожежного стану в навчальному закладі;
• розпочати роботи по проведенню ремонтів та підготовці навчального закладу до нового навчального року та роботи в осіньо-зимовий період 2014/2015 навчального року.

Крім того за рахунок власних надходжень та спонсорської допомоги
- придбано п’ять зварювальних апаратів в майстерню електрогазозварників, оверлок в швейну майстерню, 2 ноутбуки та телевізор в кабінети загальноосвітньої і професійно-теоретичної підготовки, телевізор та додаткове обладнання в майстерню електромонтажних робіт;
- замінено двері в 1 навчальному кабінеті;
- придбано і встановлено додатковий холодильник в гуртожитку;
- забезпечено підписку періодичних фахових видань, та роботу мережі Internet;
- планується до початку нового навчального року провести заміну вікон в трьох навчальних кабінетах, облаштування стелі і заміну світильників в кабінеті № 7, ремонт с заміною сантехнічного обладнання медпункту та ізолятора в гуртожитку та придбати 2 деревообробних верстати.
-
Враховуючи те, що фінансування навчального закладу з державного бюджету здійснюється в основному тільки на витрати по захищених статтях без додаткових коштів неможливо було б забезпечити не тільки розвиток, а й утримання ліцею.

Одночасно надання додаткових освітніх платних послуг (курсове навчання і навчання учнів на контрактній основі) дає можливість отримувати додатковий контингент учнів та слухачів ліцею, що дає можливість утримувати навчальний заклад в статусі самостійної юридичної особи.

Ліцей плідно співпрацює з Хмельницьким обласним і Шепетівським міськрайонним центрами зайнятості. За останній рік в ліцеї велась перепідготовка незайнятого населення з професій: «Електрогазозварник», «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування», «Продавець продовольчих товарів», «Продавець непродовольчих товарів». За звітний період перепідготовлено близько 100 чоловік з числа осіб незайнятого населення.

В даний час в ліцеї навчається 40 слухачів від Шепетівського міськрайонного центру зайнятості в т.ч. з професій: «Електрогазозварник» - 13 чол., «Продавець продовольчих товарів» - 17 чол., «Електромонтер з обслуговування і ремонту електроустаткування» - 10 чол.

Співпраця ліцею з Хмельницьким обласним центром зайнятості та Шепетівський міськрайонним центром зайнятості дає можливість не тільки отримати додаткові кошти, а й сприяти ознайомленню більш широкого загалу мешканців області з навчальним закладом, проводити рекламну та профорієнтаційну роботу через слухачів, які навчаються в ліцеї від центрів зайнятості. Крім цього за сприяння міських та районних центрів зайнятості області ліцей приймає активну участь у заходах профорієнтаційного характеру – „Ярмарок професій”, засіданнях «за круглим столом» з роботодавцями.

Крім того за сприяння Шепетівського міськрайонного центру зайнятості у 2014 році були працевлаштовані 2 випускники ліцею на умовах, які передбачають виплату роботодавцям дотацій за надання першого робочого місця.

Дана робота сприяє збереженню робочих місць для працівників ліцею, і надання можливості молоді регіону здобути обрану професію на, що я сподіваюся і в майбутньому.

Підготовка конкурентоспроможних на ринку праці робітників залежить від володіння ними прогресивними технологіями. Сучасний кваліфікований робітник повинен вміти виконувати роботи з використанням нових високоефективних матеріалів, інструментів, обладнання та пристроїв. Інженерно-педагогічний колектив ліцею працює над впровадженням новітніх виробничих технологій роботи із сучасними матеріалами, пристроями, на сучасному обладнанні. Для ефективного використання цих технологій у навчальному процесі у кабінетах професійно-теоретичної підготовки та майстернях активно використовується інформаційно-комунікативні засоби навчання – телевізори, комп’ютери, ноутбуки, відеопроектори. Це дозволяє суттєво змінити уявлення про технологію, методи і матеріали, що застосовуються на сучасному виробництві. Застосування новітніх виробничих технологій спрямовано на формування високого рівня технологічної дисципліни учнів під час роботи з новими матеріалами, обладнанням та продуктивними методами праці.

На уроках професійно-теоретичної підготовки активно впроваджуються інтерактивні методи навчання, робота в групах, застосування інформаційно - комунікативних технологій, тощо.

Для створення взаємодії між ланками професійний ліцей – виробництво педагогічний колектив ліцею визначив шляхи соціального партнерства, ключовою частиною якого повинна стати організація спільно з роботодавцями якісного виробничого навчання та практики учнів, стажування та підвищення кваліфікації педагогів в умовах виробництва. З цією метою створена координаційна рада з соціального партнерства, розроблені договори соціального партнерства.

Конкретними завданнями співпраці є:
• оновлення навчально-методичного забезпечення професій з використанням комп’ютерної техніки та інформаційних технологій;
• залучення працівників виробництва до навчання учнів з метою впровадження підприємницького підходу у професійне навчання; формування в молоді знань і навичок поведінки в новому економічному середовищі;
• вдосконалення фахової майстерності педагогічних працівників, поширення різноманітних форм стажування на підприємствах, освоєння ними нової техніки, технологій виробництва;
• впровадження моделі соціального партнерства в дію;
• спільне оновлення змісту професійно-практичної підготовки учнів навчального закладу шляхом модернізації навчальних майстерень, наближення їх до умов виробництва;
• співпраця партнерів по соціальному захисту учнів, педагогів, кваліфікованих робітників в умовах навчання та виробництва.

Індикаторами результативності і ефективності роботи по співпраці нашого ліцею з роботодавцями є:
- місце та значимість навчального закладу на ринку професійно-освітніх послуг;
- показники затребуваності випускників на сучасному ринку праці;
- якість професійної підготовки випускників.

Увесь період роботи на посаді директора і зокрема у звітний період я намагався приділяти належну увагу роботі з працівниками ліцею і зокрема з педагогічними кадрами. Взагалі хочеться відзначити, що колектив працівників вже багато років за невеликим виключенням - постійний. На сьогоднішній день в штаті ліцею 66 працівників, з них 34 педагогічних. За останній рік змінилося 2 працівники – викладач предметів професійно-теоретичної підготовки з професії «Радіомеханік» і сестра медична.

Для покращення умов роботи в ліцеї у звітному періоді придбано і встановлено 3 комп’ютера, закуплявся робочий інвентар для модернізації та поліпшення умов праці при обслуговуванні і забезпеченні навчально-виробничого і виховного процесів.

Для забезпечення належного рівня кваліфікації педагогічних працівників в ліцеї також створюються необхідні умови, які дають можливість проходити навчання у вищих навчальних закладах і курсах підвищення кваліфікації, стажування на підприємствах замовниках кадрів, приймати участь у нарадах, семінарах, засіданнях методичних і професійних об’єднань, які організовуються і проводяться Департаментом освіти і науки і НМЦ ПТО ПК, роботі методичних комісій ліцею, займатися самоосвітою і проводити індивідуальний обмін досвідом з колегами інших ПТНЗ області.

Так у 2013-2044 н. р. курси підвищення кваліфікації пройшли 4 педагогічних працівники, 2 – ще проходять курси підвищення кваліфікації, 2 педагогічних працівники навчаються у вузі з метою отримання другої вищої педагогічної освіти, 8 педагогічних працівників пройшли стажування на підприємствах. Атестацію пройшли 3 ІПП.

У поточному навчальному році ІПП ліцею взяли участь у 28 обласних методичних заходах та 19 вебінарах обласного та всеукраїнського рівнів, з них 2 семінари в режимі он-лайн були підготовлені педагогічними працівниками нашого навчального закладу.

Для здійснення самоосвіти для працівників ліцею також створювалися необхідні умови, зокрема на базі методичного кабінету створений і працює інформаційний центр з виходом в Internet, надаються методичні /вільні від уроків/ дні, проводиться підписка фахових періодичних видань, придбання методичної і додаткової навчальної літератури. В ліцеї діє створена Інформаційна служба на чолі з Буркацьким О. А. Функціонує 6 методичних комісій.

В колективі працює 4 педагоги, які мають вищу категорію і вищий тарифний розряд, 3 – педагогічні звання.

Члени колективу були активними учасниками обласних та всеукраїнських конкурсів, що відзначалося у відповідних наказах департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації та НМЦ ПТО ПК. Це конкурс інноваційних технологій (диплом ІІ ступеня), виставка КМЗ загальноосвітніх предметів (відзначений бінарний урок Гуменюк Л. Р. та Ляска О. О.), конкурс професійної майстерності серед майстрів виробничого навчання професії «Лицювальник-плиточник» (Ляска С. Г. – диплом ІІ ступеня), конкурс на кращу методичну розробку уроку виробничого та теоретичного навчання (відзначено Щербан Н. Т.), конкурс творчих робіт серед учнів до 200-річчя Т. Шевченка (Отіопич Л. – викладач Васик М. В., Поліщук Я. – викладач Гуменюк Л. Р. – дипломи І ступеня), заочний конкурс молодіжних газет «Нова преса» серед учнів професійно-технічних навчальних закладів ( диплом І ступеня), конкурс «Енергія і середовище» (відзначено Гуменюка І. Г.), конкурс на кращу організацію методичної роботи серед ПТНЗ області (Васик М. В. – диплом лауреата конкурсу).

За 2013-2014 навчальний рік в ліцеї розроблено та видано 8 творчих доробків, з них: 1- методичний посібник - Книга внутрішньоліцейного контролю. Напрямок: методична робота; 1 словник соціально-економічних та правових термінів і понять, 6 – методичних рекомендацій та вказівок.

Покращилась робота з інформаційно-видавничої діяльності. Так педагогами ліцею протягом навчального року було написано 55 статей на сайт ліцею, інформаційно-аналітичного вісника Шепетівського професійного ліцею «Робітнича гвардія», до міськрайонної громадсько-політичної газети «Шепетівський вісник», міського інформаційно-рекламного тижневика «Шепетівка», інформаційного порталу "Профтехосвіта Хмельниччини".

Проблема, над якою останній рік працює колектив ліцею «Шляхи підвищення навчальних досягнень учнів».

Для вирішення цієї проблеми в ліцеї створюються необхідні умови, а саме:
- в кабінетах професійно-теоретичної підготовки з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування» та суспільних дисциплін встановлено ноутбуки з підключенням до мережі Internet для отримання додаткової інформації по професії та предметам, які в них викладаються;
- придбано п’ять зварювальних апаратів в майстерню електрогазозварників, оверлок в швейну майстерню, телевізор та додаткове обладнання в майстерню електромонтажних робіт;
- забезпечено підписку періодичних фахових видань, та роботу мережі Internet;
- продовжено роботи по облаштуванню столярної майстерні;

Керуючись Конституцією України, яка гарантує безпеку життєдіяльності людини, право громадян на безпечні, нешкідливі умови праці і їх проживання в навколишньому середовищі протягом 2013-2014 н.р. щоденно зверталась увага на комплексне вирішення завдань охорони праці шляхом організації і контролю за розробкою організаційно-технічних заходів щодо поліпшення умов охорони праці, здоров’я працівників та учнів ліцею, а саме: поліпшення безпеки професійного навчання, проживання мешканців гуртожитку, соціального захисту учасників навчально-виробничого процесу, підтримання їх здоров’я, забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя, дотримання пожежної безпеки в навчально-виробничих, побутових та допоміжних приміщеннях.

Враховуючи підлітковий вік учнів та особливі вимоги до працівників освітніх закладів забезпечено їх щорічний медичний огляд, не допускалося завищення тривалості навчального та робочого часу. Витримувався температурний режим в навчальних приміщеннях та в гуртожитку незалежно від погодних умов.

Що стосується здорового способу життя, то протягом навчального року відповідно до річного плану виховної роботи заплановано і проведено низку заходів з запрошенням медичних і інших відповідних працівників.

Під час проведення таких заходів наголошувалось на взаємозв’язку між способом життя і здоров’ям, а саме на необхідності активної рухової діяльності, оптимального режиму життя, збалансованого харчування, дотримання правил особистої гігієни, відсутність шкідливих звичок, позитивних емоцій.

Проведено ряд лекцій, бесід щодо впливу на організм людини тютюну, алкогольних напоїв, наркотичних та токсикоматичних речовин, переїдання /особливо дітей/, неправильної статевої поведінки, СНІД.

На протязі звітного періоду велика увага приділялась безпечним методом навчання та праці, інструктування всіх учасників навчально-виробничого процесу, в тому числі допоміжних працівників.

Завчасно проведені всі вступні, позапланові, первинні, цільові інструктажі, а також протипожежні інструктажі. Серйозна увага приділялась проведенню цільових інструктажів перед виходом учнів на зимові і літні канікули.

Проводиться відповідна робота, розробляється, погоджується встановлена документація з питань цивільного захисту.

Протягом 2013-2014 н.р. учнівського, виробничого, побутового травматизму не зафіксовано. Не було також виробничих і побутових травм серед працівників ліцею.

У звітному періоді належна увага в ліцеї приділялась позаурочній і виховній роботі з учнями. Працювало більше десяти гуртків предметних, художньої і технічної творчості, спортивних секцій як на оплачуваній так і на безоплатній основі.
Створені і працюють органи учнівського самоврядування: учнівський комітет, Рада гуртожитку, Рада профілактики правопорушень, батьківський комітет.

Забезпечувалось видання ліцейного інформаційно – аналітичного вісника «Робітнича гвардія».

Психологічний та медичний супровід учнів та працівників ліцею здійснюють практичний психолог та медична сестра, соціальний супровід учнів – соціальний педагог.

Протягом навчального року в ліцеї працює їдальня в якій мають можливість харчуватися як учні так і працівники ліцею, а учні з числа сиріт та тих хто позбавлений батьківського піклування харчуються безоплатно.

Учнівський контингент ліцею налічує більше 50% учнів із соціально незахищених сімей та тих, що вимагають особливої уваги та підходу до виховання, а саме: діти-сироти, позбавленні батьківського піклування, напівсироти, з малозабезпечених сімей, інваліди, з неповних сімей, з багатодітних сімей, учні з так званих неблагополучних сімей та схильні до правопорушень.

Учням з числа соціально незахищеним статусом протягом звітного періоду надавався особливий соціальний захист: матеріальна допомога, грошова компенсація на придбання одягу, взуття, м’якого інвентарю, придбання навчальної літератури, можливість оздоровлення. З вересня 2013 року було оздоровлено 6 дітей – сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування.

Наслідком роботи педагогічного колективу по вихованню учнівської молоді є зменшення кількості злочинів і правопорушень учнями ліцею і відзначення цієї роботи місцевими органами влади та громадськими організаціями.

Упродовж 2013-2014 н.р. злочинів учнями ліцею вчинено не було, проте до адмінвідповідальності притягались 14 учнів: 8 чол. у першому півріччі - 5 з яких - за паління, 3-за вживання алкогольних напоїв та 6 учнів-за друге півріччя - 1-за паління та 5-за вживання алкогольних напоїв. На обліку в дитячій кімнаті міліції перебуває 1 учень за подвійне притягнення до адмінвідповідальності упродовж року.

У питаннях право виховної роботи цього навчального року більша увага приділялась індивідуальній роботі з учнями та їх батьками.

Саме тут стає на допомогу співпраця із місцевими органами влади, міськими і районними громадськими, молодіжними організаціями і об’єднаннями, зокрема: батьківським комітетом ліцею, міським ЦССДСМ, кримінальною міліцією у справах неповнолітніх, службою у справах дітей, відділом у справах сім’ї, молоді та спорту, міською юстицією (Бузиль В.А.).

Разом з тим, у роботі нашого навчального закладу залишається ще ряд недоліків та невирішених проблем.

Це проблема забезпечення комп’ютерами учнів ліцею хоча б на рівні середньодержавної норми та засобами програмного забезпечення до них; недостатня кількість підручників останніх років видання для професійного навчання та загальноосвітньої підготовки. Недостатньо ще в нас техніки, обладнання, інструментів та матеріалів новітніх поколінь для навчання учнів. Не задовольняє естетичний і санітарний стан та оснащення майстерні електрозварювальних робіт. Потребує розвитку матеріальна база для виховної, зокрема гурткової роботи, художньої самодіяльності, технічної та художньої творчості. Досить складно вирішуються питання організації виробничого навчання і виробничої практики на підприємствах, розпорошеність учнів по малопотужних підприємствах ускладнює контроль за виробничою практикою майбутніх робітників. Є недоліки в організації контролю та реагування на пропуски учнями уроків, що призводить до зниження рівня знань учнів та втрати контингенту.

У своїй доповіді я не міг охопити усіх питань пов’язаних з організацією, проведенням та забезпеченням навчально – виробничого процесу, про всі досягнення, недоліки і плани та Ви це знаєте і самі. Є недоліки, є плани і якщо буде на те Ваша воля будемо усувати недоліки та втілювати плани у життя разом.
Категорія: Робота адміністрації | Переглядів: 742 | Додав: proflicey020