Середа, 28.02.2024, 14:30 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2015 » Березень » 31 » Загальні рекомендації щодо самоосвітньої діяльності учнів – випускників в період підготовки до ДПА
12:06
Загальні рекомендації щодо самоосвітньої діяльності учнів – випускників в період підготовки до ДПА
Загальні рекомендації щодо самоосвітньої діяльності учнів – випускників в період підготовки до ДПА

1. Дотримуйтеся режиму: заняття в один і той самий час полегшують самоосвітню роботу. Найбільш продуктивними є заняття вранці або після відпочинку.
2. Свіже повітря значно підвищує дієздатність організму. Працюйте у провітреній кімнаті.
3. Під час занять зберігайте правильне положення тіла: це запобігає передчасній стомлюваності. Не спирайтеся грудьми на край стола, руки кладіть на стіл.
4. Робіть короткі перерви на 10-15 хв після кожної години роботи, а також між заняттями з різних предметів. Це дасть змогу уникнути напруженості та допоможе краще засвоїти матеріал.
5. Чергуйте розумову роботу із фізичною. Зміна занять — гарний відпочинок.
6. Зробіть усе, щоб у приміщенні, де ви працюєте, було тихо: розмови сторонніх, увімкнений плеєр, радіоприймач, телевізор відволікають від роботи.
7. Усе необхідні для занять обладнання підготуйте заздалегідь, непотрібні речі приберіть зі столу, щоб вони не заважали вам під час роботи.
8. Читайте швидко, але не поспіхом. Це одна з умов усвідомленого читаний.
9. Намагайтеся зрозуміти зміст кожного речення шляхом постановки запитань (Про що йдеться? тощо).
10. Установіть хід думки: від основного положення до доказів чи навпаки.
11. Якщо під час читання посібника або підручника щось залишилося не зовсім зрозумілим, зверніться до додаткових джерел, наведіть точні довідки та з'ясуйте питання до кінця..
12. Якщо в роботі трапляються ускладнення, не переймайтеся, зробіть перерву, подумайте ,над запитанням і візьміться за роботу знову.
13. До умов успішної розумової праці належать і психологічні чинники: цілеспрямованість, натхнення, посилення волі, самостійність і наполегливість у праці. Намагайтеся виробити в собі такі якості!
14. Роботу над доповіддю, твором, кресленням не відкладайте на останній день. Розподіліть її рівномірно по частинах протягом усіх відведених днів. Виконавши роботу, перевірте її.

Загальні прийоми роботи з тестовими завданнями

Тренуйся!
Тренування (виконування подібних вправ) дає можливість ознайомитись зі специфікою завдань, форматом викладення матеріалу, інструкціями, виробляє можливість самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час контрольних робіт, ДПА, ЗНО.

Випробовуй!
Іншими словами, правильне рішення можна знайти, згадавши правила чи приклади або провести аналогії тощо. Застосування правиль-ної тактики оптимізує зусилля на виконання конкретного завдання і всіх завдань загалом. Іноді незрозуміле запитання стає доступним під час ознайомлення із варіантами відповідей. Аналогічний прийом можна застосувати, коли інструкція малозрозуміла.

Слідкуй за часом!
Опрацьовувати тестові завдання необхідно з урахуванням терміну їх виконання. Кожен працює по-різному: хтось швидко, не замислюючись, комусь потрібно декілька разів перечитати умову. Є сенс порівнювати витрачений час на різні типи тестових завдань. Це змусить концентрувати зусилля і працювати в максимальному темпі, моделюючи реальну ситуацію роботи і стресову ситуацію, яку завжди зумовлює обмеження часом.

Читай завдання до кінця!
Намагання, «впізнавши» знайомі слова, інтерпретувати завдання на свій лад, призведе до помилок у найлегших запитаннях. А останнє — до втрати балів. Тому, яким би знайомим не здавалось тестове завдання, читай його до кінця, щоб зрозуміти і правильно відповісти.

Відкинь абсурдні варіанти!
Шукаючи правильну відповідь, першочергово відкидай абсурдні відповіді й аналізуй лише ті, які запишились. Наприклад, під час розв'язання тестів із фізики звертай увагу на одиниці вимірювання — швидкість не вимірюється в джоулях (Дж), маса — у паскалях (Па). Не за-бувай і про здоровий глузд: швидкість пішохода не може становити 150 км/год, а 35-Р'чний батько не може бути старшим у 45 разів за свого 7-річного сина.

Скорочуй вибір!
Якщо із кількох варіантів відповідей правильною видається не одна, а дві, то вибір ба¬жано зробити на користь більш повної і більш сучасної.

Пропускай!
Важкі або незрозумілі завдання бажано пропустити, щоб не втратити час і відповісти на інші. А враховуючи, що за рівнем складності . легкі і складні завдання розташовані в будь-якому порядку, нерозсудливо не дібрати балів лише тому, що не дістався до «своїх» завдань, а весь час витратив на ті, навчальний матеріал яких невідомий. Упоравшись із доступними завданнями, коли час залишається, можна повернутись і до невирішених запитань.
Іноді в тестах можуть бути технічні помилки чи механічні. Тож можна витратити весь час, а завдання так і не вирішити.

Виключай!
Певні завдання можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Тактика «від зворотного», коли чітко впевнений у неправильній відповіді на користь тієї, що залишилась, варта застосування на практиці.

Думай лише про поточне завдання!
Відповідаючи на конкретне завдання (запитання), концентруйся саме на ньому, забуваючи все, що було в попередньому. Це дасть можливість забути про неможливість розв'язання попереднього (якщо таке сталось) і можливість набрати бали.

Не засмучуйся!
У будь-якому тесті можуть бути завдання, із якими впоратися на цей момент неможливо. Більше того, усі завдання зможуть виконати лише одиниці! Тому немає ніякого сенсу «розхлюпувати» емоційну енергію на передчасний розпач.
Ця порада особливо значуща для тих, хто звик лише до максимальних результатів, скажімо, на рівні свого класу або школи. Компетентний учень психологічно повинен бути готовим до локальних невдач, які можуть виявитись за умови, коли не зовсім коректно сформульоване те чи інше завдання.

Заплануй два кола!
За умови роботи з тестовими завданнями на паперових носіях, правильного розподілу часу, можна (і бажано) запланувати повторне коло, яке дасть змогу повернутися до «невирішених» тестів. Зазвичай у класі вчитель про подібне говорить іншими словами: «Закінчив роботу? Перевір!».

Довірся інтуїції!
Якщо жоден із попередніх прийомів не дав можливості відповісти на завдання, а інтуїтивно надається перевага певній відповіді, є сенс довіритись інтуїції. Така довіра може призвести до отримання більшої кількості балів.

Правильно заповнюй бланки відповідей!
Правильність і чіткість заповнення бланків відповідей є обов'язковою умовою для успішного складання іспиту. Знання вимог заповнення бланків, правильне виправлення помилок дасть можливість оптимального розподілу часу й уникнення знервованості під час проведення іспитів.

Підготував заступник директора з НВР С.Є. Кучер
Категорія: Навчально-виробнича робота | Переглядів: 455 | Додав: proflicey020