.
Головна » 2013 Січень 31 » Створення електронних посібників новітнього покоління
14:55 Створення електронних посібників новітнього покоління | |
Застосування мультимедійних засобів на уроках дозволяє підвищити не тільки інтерес до майбутньої спеціальності, але і успішність по даній дисципліні. Навчальні комп’ютерні програми і електронні підручники дають можливість кожному учневі незалежно від рівня його підготовки брати активну участь у навчальному процесі, індивідуалізувати свій процес навчання, здійснювати самоконтроль. Вінічук С. М., майстер виробничого навчання та викладач професійно-теоретичної підготовки з професії «Слюсар-ремонтник, електрогазозварник» є співавтором по створенню сучасного електронного підручника нового покоління, що є сновою комп’ютерного орієнтованого дидактичного проектування для професії «Електрогазозварник». Створення електронного підручника є одним із напрямів та результативністю взаємодії науковців лабораторії підручникотворення ІПП ПТНЗ області та викладачів НМЦ ПТО НАПН України. Так , що ж таке електронний підручник ? Мабуть, неправильним буде, якщо ми покладемо в основу пошуку відповіді на це запитання рекомендації історично вивіреної теорії традиційного підручника, розглядаючи електронний підручник як похідну традиційного. Для обґрунтування поняття «електронний підручник» розглянемо його в контексті критеріїв організаційно-педагогічної та дидактико-психологічної складової навчального процесу з урахуванням комп’ютерного програмного механізму його використання: -за функціональними ознаками; - за формою викладення навчальної інформації; - за цільовим призначенням; - за наявністю друкованого еквіваленту; - за структурою. Отже, під електронним підручником, у контексті зазначених критеріїв, можна вважати комп’ютерний педагогічний засіб, призначений для пред’явлення нової інформації, що доповнює друковане видання, використовується для індивідуального й індивідуалізованого навчання та дозволяє тестувати отримані знання суб’єкта навчання. Розглянемо прикладні аспекти електронного підручникотворення. 1. Дидактичний сценарій - це спільно розроблена педагогами і психологами, як правило, практиками, методично обґрунтована і детально пророблена за змістом, формою і методами, послідовність дидактичних кадрів, змістом яких є інформаційно-освітні, навчально-тренувальні та ситуативно-процедурні дидактичні одиниці або укрупнені дидактичні одиниці, характер функціонування яких знаходиться в прямій залежності від структурно-логічних, міжпредметних та причинно-наслідкових зв'язків, що проявляються в інформаційному навчальному середовищі під впливом мотивованої на пізнання суб'єкт-суб'єкт-суб'єктної взаємодії учасників навчального процесу. Головними елементами дидактичного сценарію є дидактичні кадри, дидактико-психологічне призначення яких визначається змістом дидактичних одиниць або укрупнених дидактичних одиниць. У відповідності з цільовим призначенням дидактичних одиниць, дидактичні кадри діляться на освітні, контролюючі і коригувальні. 2. Дидактична одиниця - це методично обґрунтований, логічно самостійний і автентичний елемент дидактичного кадру, в межах якого моделюється керована, особистісно-орієнтована взаємодія учня з навчальним об'єктом з метою його пізнання. Поняття «дидактичний кадр» і «дидактична одиниця» є категорією педагогічної науки і чіткого нормативного визначення не мають. Існують такі типи електронних підручників: Перший тип електронного підручника - не що інше як комп’ютерна верства традиційного підручника. Для другого типу електронного підручника характерним є розподіл браузера на дві області, ліва використовується для навігації, а в правій завантажується навчальна інформація. Навігація виконана у вигляді деревовидної структури, що спрощує роботу з доступними ресурсами і пошук необхідної сторінки. Навчальна інформація надається в текстовому, графічному і анімаційному форматах, з використанням аудіо- і відео-фрагментів. Третій тип електронного підручника - є набір лекційних матеріалів, тестових і практичних завдань, зведених у навчальні модулі на основі структурно-логічних зв’язків. Підбиваючи підсумки, можна відповісти на важливе питання: кому і навіщо потрібний електронний підручник? Для самостійної роботи учнів: • полегшує розуміння навчального матеріалу за рахунок інших, ніж у друкованій навчальній літературі, способів подачі матеріалу: індуктивний підхід, вплив на слухову і емоційну пам'ять; • допускає адаптацію відповідно до потреб учня, рівня його підготовки, інтелектуальних можливостей; • надає можливості для самоперевірки на всіх етапах роботи; • виконує роль викладача, надаючи необмежену кількість роз'яснень, повторень, підказок та інше. Для роботи на практичних заняттях: • дозволяє викладачу проводити заняття у формі самостійної роботи за комп'ютерами, залишаючи за собою роль керівника і консультанта; • дозволяє викладачу за допомогою комп'ютера швидко і ефективно контролювати знання учнів, задавати зміст і рівень складності контрольного заходу; • дозволяє використовувати комп'ютерну підтримку для рішення більшої кількості завдань, звільняє час для аналізу отриманих рішень і їхньої графічної інтерпретації. • дозволяє виносити на лекції і практичні заняття матеріал, можливо, менший за обсягом але найбільш істотний за змістом, залишаючи для самостійної роботи з електронним підручником те, що виявилося поза рамками аудиторних занять; • дозволяє оптимізувати співвідношення кількості і змісту прикладів і завдань, розглянутих в аудиторії і тих, які учневі потрібно бути зробити вдома; • дозволяє індивідуалізувати роботу з учнями, особливо це стосується домашніх завдань і контрольних заходів. Таким чином, електронний підручник повинен, зберігаючи всі можливості звичайних підручників, мати принципово нові, у порівнянні з ними, якості, що включають елементи гіпермедіа і віртуальної реальності, що забезпечують високий рівень наочності, ілюстративності і високу інтерактивність, забезпечувати нові форми структурованого подання більших обсягів інформації і знань. Створений електронний підручник «Основи зварювання та термічного різання металів» Вінічуком С. М. – важливий крок в інформатизації навчального процесу. Сподіваємося, що він стане корисним учням, які опановують професію, та викладачам професійно-теоретичної підготовки не лише нашого навчального закладу. Типи електронних підручників | |
Категорія: Навчально-виробнича робота | Переглядів: 1220 | Додав: proflicey020 |