Понеділок, 29.04.2024, 05:32 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2013 » Вересень » 10 » Робота Школи передового педагогічного досвіду як важлива ланка методичної роботи в ліцеї
15:07
Робота Школи передового педагогічного досвіду як важлива ланка методичної роботи в ліцеї
Школа передового педагогічного досвіду є однією з форм роботи з підвищення кваліфікації педагогів навчального закладу, формою поширення і впровадження передового педагогічного досвіду кращих колег навчального закладу чи області, а також формування і удосконалення його.

Школа передового педагогічного досвіду організована й у нашому ліцеї на базі досвіду ІПП, який був вивчений адміністрацією навчального закладу та методистами НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області та одержав схвалення.

Керівником школи передового педагогічного досвіду в Шепетівському професійному ліцеї є наш методист – Васик Марина Вікентіївна.

Школа передового педагогічного досвіду працює з постійним складом слухачів (5-10 чол.) за певним навчальним планом і розкладом занять протягом навчального року.

За час роботи Школи ППД можна зазначити застосування різноманітних форм навчально-методичної роботи з слухачами:

- відвідування уроків та позакласних заходів кращих колег ліцею з метою вивчення їх досвіду роботи;
- практичні заняття з розробки уроків, позакласних заходів, виготовлення саморобних наочних посібників;
- лекції і семінарські заняття;
- консультації;
- співбесіди;
- відвідування керівником Школи передового досвіду уроків та позакласних заходів у слухачів школи з наступним їх обговоренням;
- виконання слухачами завдань щодо самостійного опрацювання літератури, застосування у навчально-виховному процесі окремих методів, прийомів, засобів, форм роботи;
- творчі звіти тощо.

Керівник Школи ППД у пошуках передового досвіду не покладається тільки на випадок, коли раптово виявлять у роботі того чи іншого педагога нашого навчального закладу щось видатне, оригінальне, корисне. Вивчення передового досвіду піддається організації і спланованому пошуку. Перш за все, і методист, і заступники директора складають орієнтовні питання, які варто вивчити, доводять їх до відома педагогів, стимулюючи їх творчий пошук у певних напрямках. Відтінків та конкретних підходів може бути багато, інколи зовсім несподіваних та незвичайних, але основні, провідні елементи навчально-виробничого та виховного процесу традиційні й добре відомі, зокрема:

1. Підготовка майстра чи викладача до уроку.

2. Зворотний зв'язок, майстерність в опитуванні учнів.

3. Уміння пояснювати матеріал: активізація, проблемність,
структурність, різноманітність прийомів, ТЗН тощо.

4. Розвиток здібностей учнів, індивідуальний підхід, робота з обдарованими та слабовстигаючими учнями.

5. Розвиток самостійності учнів, їх уміння добувати знання, моделювати, розв'язувати оригінальні вправи, використовувати знання на практиці тощо. Розвиток працелюбності, любові до розумової праці.

6. Виховання в процесі навчання. Прийоми вироблення переконань, система вимог, особистий приклад учителя, етика тощо.

В методичному кабінеті нашого навчального закладу систематизовано опис передового педагогічного досвіду колег ліцею, міста та області, укомплектовано каталог передового педагогічного досвіду, систематизовано картки виявлення та вивчення передового педагогічного досвіду кращих педагогічних працівників ліцею.

Отже, роль Школи передового досвіду – важлива ланка у структурі методичної роботи навчального закладу в цілому. Це - діяльнісний майданчик вивчення, популяризації індивідуального або колективного досвіду, вирішення окремої освітньої проблеми.

План роботи Школи передового педагогічного досвіду
на 2013-2014 навчальний рік
Жовтень
1. Задачі школи ППД на новий навчальний рік.
Мета заняття: визначити, чий досвід вивчати і узагальнювати; визначитися з моделлю опису досвіду педпрацівників, досвід яких буде вивчатися, ознайомити з видами і критеріями ППД.
2. Кращий ППД колег інших ПТНЗ області.

Грудень
1. Аналіз використання ІКТ навчання на уроках викладачів Кучер С. Є., Ляски О. О., Сурду О. О., Васик М. В., Ковриги О. М., Гуменюк Л. Р. та методичних розробок за наслідками проведеної виставки КМЗ предметів загальноосвітньої підготовки «Педагогічні ідеї та знахідки».
2. Аналіз використання сучасних виробничих технологій під час проходження виробничого навчання та виробничої практики майстрами виробничого навчання Гуменюк М. Г., Головачук Т. Г., Ляски С. Г.
3. Аналіз директорських контрольних робіт зі спецпредметів в групах, де викладають педагоги, які атестуються у 2013-2014 н. р. :
4. Моніторинг професійної підготовки учнів в групах майстрів виробничого навчання ліцею.

Лютий
1. Заслухати звіти з самоосвіти ІПП ліцею, які атестуються.
2. Круглий стіл «Роль КМЗ кабінету (майстерні) у формуванні знань, умінь і навичок учнів» (з досвіду роботи Гуменюка І. Г., Гуменюк Л. Р., Сурду О. О., Ваколюк Т. С.).
3. Презентація особистого портфоліо ІПП, які атестуються.

Квітень
1. Систематизація та узагальнення педагогічного досвіду викладача предметів професійно-теоретичної підготовки Титуса М. І.
2. Формування конкретноспроможного випускника на уроках спецтехнології (з досвіду роботи викладача Ковриги О. М.).
3. Аналіз роботи ІПП ліцею та пропозиції щодо вивчення у наступному навчальному році досвіду роботи викладачів за результатами моніторингу навчальних досягнень учнів за 2013-2014 н. р.
4. Анкета «Результативність роботи ШПП в 2013-2014 навчальному році та пропозицій щодо її роботи в наступному навчальному році».

Керівник Школи ППД, методист ліцею М. В. Васик

Склад Школи передового педагогічного досвіду
Шепетівського професійного ліцею
у 2013-2014 н. р.


1. Васик М. В., методист ліцею.
2. Кучер С. Є., викладач професійно-теоретичної підготовки професії «Столяр, верстатник деревообробних верстатів».
3. Гуменюк Л. Р., викладач суспільних дисциплін.
4. Маєвська О. Г., викладач математики.
5. Попова О. І., майстер виробничого навчання професії «Слюсар-ремонтник, електрогазозварник».
6. Гуменюк М. Г., майстер виробничого навчання професії «Столяр, верстатник деревообробних верстатів».
7. Гуменюк І. Г., майстер виробничого навчання професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування».
8. Байло М. М., майстер виробничого навчання з професії «Радіомеханік з ремонту та обслуговування РТА».
9. Ваколюк Т. С., викладач української мови та літератури, світової літератури.
10. Сурду О. О., викладач професійно-теоретичної підготовки професії «Кравець».











М. Васик, методист ліцею
Категорія: Методична робота | Переглядів: 3145 | Додав: proflicey020