Вівторок, 27.02.2024, 00:45 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2013 » Квітень » 26 » «Робітник – нехай звучить гордо»
10:03
«Робітник – нехай звучить гордо»
Людина почала працювати ще з тих часів, коли полювала на мамонтів і жила в печерах. Очевидно, саме тоді і з'явилися перші робітники, адже необхідно було виготовляти елементарні знаряддя праці.

Згодом людина, постійно вдосконалюючи свої навички та вміння, спостерігаючи за природою, перейшла від мисливства та збиральництва до скотарства й землеробства. З розвитком цивілізації поле її діяльності дедалі збільшувалося, з'явилися гончарство, зброярство, ткацтво, і ось у добу Середньовіччя людина вже створила мануфактурні виробництва. На початку ХХІ століття фабрики та заводи вже повністю або частково автоматизовані, і всі прагнуть працювати у сфері послуг чи займатися більш-менш інтелектуальною діяльністю. Однак потреба у робітниках існуватиме доти, доки житиме остання людина. Яким би провідним економістом ви не були, скільки президентів не захистили б у суді, та все одно вам потрібно десь жити, на чомусь спати, користуватися кухонними приладами, одягатися, їздити на машинах та ремонтувати сантехніку. А хто ж, як не робітники, зробить усе це для вас?

За останні десятиріччя ситуація в суспільстві кардинально змінилася. Усі сучасні школярі мріють стати студентами вищих навчальних закладів. Хоч багато хто з них не має для цього достатніх підстав. Вища освіта стала надзвичайно доступною, отже, поступово втрачає свою престижність та, головне, якість. Що б там не казали, але за радянських часів кількість ВНЗ була порівняно невелика, і для того, щоб туди вступити, треба було мати справжні знання. Статистика свідчить сама за себе: у 70-х роках з одного шкільного класу здобували вищу освіту до п'яти осіб, зараз же спостерігаємо діаметрально протилежну картину. Чи доречно тут говорити про актуальність робітничих професій? Не можна сказати, що ці спеціальності були престижними, просто державна ідеологія будувалася на концепції пролетаріату, і робітничий клас вважався провідною ланкою суспільства. Радянський Союз саме відбудовувався, піднімалася промисловість, освоювалися цілини, будувався БАМ, тому потреба у висококваліфікованих робітниках була величезна. Держава проводила активну пропагандистську роботу, робітнича ідея відчувалася скрізь, починаючи з фільмів і закінчуючи гаслами "п'ятирічку за три роки!". Недарма у минулі роки серед робітників було поширене змагання за право називатися фахівцем "золоті руки". І такі спеціалісти були на кожному підприємстві. Вони справді творили дива. До того ж, робітники часто мали зарплатню вищу за інженерську, та й певний престиж праці робітника й хлібороба був.

Якщо в 90-х роках у нашій державі на ринку праці була проблема безробіття, то сьогодні акценти змістилися: країні потрібна кваліфікована робоча сила. Натомість бачимо невідповідність у сфері освіти: стрімко з'являються нові ВНЗ та зменшується кількість ПТУ й технікумів.

Сучасна професійна освіта спрямована на формування кваліфікаційного рівня особистості, створення соціально активного, морально і фізично здорового національного виробничого потенціалу, який має посідати важливе місце у технологічному оновленні виробництва, впровадженні у практику досягнень науки і техніки. На жаль, на нестачу робітників впливає не тільки небажання молоді працювати руками, а й демографічна криза. В Україні не вистачає професійних токарів, фрезерувальників, слюсарів, електромонтерів, будівельників, столярів, і навіть продавців. Багато підприємств беруть молодих людей на роботу без досвіду, і безпосередньо самі навчають. Актуальною є і проблема аграріїв, оскільки зараз молодь будь-що намагається виїхати у місто, вважаючи, що там її чекає безхмарне майбутнє. Та найчастіше сільське населення влаштовується різноробочими на підприємствах ледь не на мінімальну зарплату.

Наш навчальний заклад здійснює підготовку кваліфікованих робітників за професіями, які мають попит на ринку праці:
- електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування;
- радіомеханік з обслуговування та ремонту РТА;
- столяр;
- верстатник деревообробних верстатів;
- штукатур, лицювальник-плиточник;
- кравець;
- слюсар-ремонтник, електрогазозварник;
- продавець продовольчих товарів;
- продавець непродовольчих товарів.

Підготовка конкурентоспроможних на ринку праці робітників залежить від володіння ними прогресивними технологіями. Тому педагогічний колектив ліцею веде підготовку фахівців, які вміють виконувати роботи з використанням нових високоефективних матеріалів, інструментів, обладнання та пристроїв. Для ефективного використання цих технологій у навчальному процесі у кабінетах та майстернях активно використовується інформаційно-комунікативні засоби навчання.

Проблема наша в тому, що не хочемо зрозуміти, що гроші можна заробляти і будучи хорошим столяром. А ми вперто йдемо здобувати нібито престижні спеціальності юристів, економістів, програмістів, яких в Україні давно вже хоч греблю гати. Нажаль, частина молоді не хоче визнати, що не всім бути керівниками та адвокатами корпорацій.

Заст. директора з НВР Кучер С.Є.
Категорія: Навчально-виробнича робота | Переглядів: 637 | Додав: proflicey020