Четвер, 21.11.2024, 14:28 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2016 » Жовтень » 6 » Рекомендації майстрам виробничого навчання та викладачам щодо профілактики та подолання дезадаптації першокурсників
09:23
Рекомендації майстрам виробничого навчання та викладачам щодо профілактики та подолання дезадаптації першокурсників
Адаптація (пристосування) учня до умов ПТНЗ - процес проведення основних параметрів його соціальної та особистісної характеристик у відповідність до нових умов середовища, виникнення динамічної рівноваги з вимогами навчальної діяльності. У ПТНЗ закладаються основи особистих якостей спеціаліста. Перший курс – це період соціально-педагогічної адаптації. Процес адаптації учнів першого курсу проходить через пристосування до нової системи навчання, до зміни режиму праці та відпочинку, до входження в новий колектив.

Якщо в учня спостерігаються нижче перераховані прояви поведінки, то це свідчить про дезадаптацію:
1. Підвищення показника емоційного збудження, тривожності, нейротизму (учень не може довго всидіти на місці, проявляється розсіяність уваги, не може зосередитись на парах, надмірна сором’язливість, знижується успішність, знаходиться у стані «готовності піти з уроку» );
2. Під час відповідей на запитання викладача спостерігається зниження комунікабельності, учень соромиться відповідати, може без причини почати плакати; у стосунках з однолітками спостерігається відторгненість від колективу, учень замикається в собі, не спілкується з одногрупниками; у стосунках з викладачами спостерігається надмірна соромязливісь;
3. Скарги на погане самопочуття, сон; втрата інтересу до навчання (учень починає втікати з уроків, не відвідувати навчальний заклад).

Рекомендації майстрам виробничого навчання та викладачам щодо профілактики та подолання дезадаптації першокурсників:
1. Демонструйте віру в успіх учня.
2. Запобігайте груповій критиці учня або його рис, а також порівнянню помилок із постійними гарними результатами інших учнів.
3. Акцентуйте увагу учня на досягненнях, перемогах.
4. Створюйте ситуації успіху.
5. Надавайте емоційну підтримку словами, поглядом.
6. Не використовуйте надто часто слів - заперечень.
7. Підтримуйте і заохочуйте прояви активності на уроці у скутих, сором'язливих, тривожних дітей. Важливо звернути увагу інших на їхні досягнення, підвищувати їхній статус у групі.
8. Залучайте учнів до участі у художній самодіяльності.
9. Дотримуйтеся принципу, більше уваги і вимогливості до особистості виховання.
10. Підтримуйте неформальний стиль спілкування.
11. Умійте передавати особисту зацікавленість, доброзичливість, щире бажання допомогти учневі у розв'язанні його проблем.

Інформацію зібрала та упорядкувала психолог
Олена Ящук
Категорія: Кабінет психологічної служби | Переглядів: 980 | Додав: proflicey020