.
Головна » 2013 » Березень » 29 » Про стан викладання, якість навчальних досягнень учнів за І семестр 2012-2013 н.р.
13:08 Про стан викладання, якість навчальних досягнень учнів за І семестр 2012-2013 н.р. | |
«Якщо не вимірювати результати, то не можна відрізнити успіх від поразки» Девід Озборн Якість освіти пов’язана із результативністю навчально - виховного процесу, органічною складовою якого є якість навчальних досягнень. Мета моніторингу: Отримати об’єктивну інформацію про рівень знань, умінь та навичок учнів із загальноосвітньої, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки Спроектувати на основі аналізу рівня знань учнів заходи з підвищення якості знань учнів із загальноосвітньої, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки Надати необхідну організаційно - методичну та адресну допомогу вчителям – предметникам, майстрам виробничого навчання з метою поліпшення стану викладання предметів. Нормативно-правова основа вивчення навчальних досягнень учнів: Закон України “Про освіту” ( від 23.05.19991р. № 1060-ХІІ) Закон України “Про загальну середню освіту” (від 13.05.1999 р. №651-XIV) Закон України “Про професійно-технічну освіту” Положення про організацію навчально-виробничого процесу у ПТНЗ Про Національну доктрину розвитку освіти (Указ президента України від 17.04.2002 року № 347/2002) Концепція загальної середньої освіти (12-річної школи) (Постанова спільного засідання колегії МОН України і Президії Академії педагогічних наук України №12/5 -2 від 22.11.01 р.) Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів Згідно з річним планом роботи ліцею, на початку січня 2013 р. адміністрацією ліцею було проведено аналіз стану викладання, якість навчальних досягнень учнів із загальноосвітньої, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки за І семестр 2012-2013 н.р. Станом на 1 січня у ліцеї навчається 306 учнів: - з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, радіомеханік з обслуговування та ремонту РТА» – 87 учнів; - з професії «Столяр, верстатник деревообробних верстатів» - 60 учнів; - з професії «Штукатур, лицювальник плиточник» - 46 учнів; - з професії «Слюсар-ремонтник, електрогазозварник» - 92 учня; - з професії «Кравець» - 21 учень. Якісна успішність учнів ліцею із загальноосвітньої підготовки за І семестр 2012-2013 н. р. становить 24 % (за 2011-2012 н.р. становила 46,1%). Якісна успішність учнів ліцею із професійно-теоретичної підготовки за І семестр 2012-2013 н. р. становить 41,3 % (за 2011-2012 н.р. становила 43,8%). Якісна успішність учнів ліцею із професійно-практичної підготовки за І семестр 2012-2013 н. р. становить 78,7 % (за 2011-2012 н.р. становила 91,7%). Проаналізувавши стан успішності учнів необхідно зазначити ряд суттєвих недоліків, виявлених моніторинговими спостереженнями: • суттєве зниження якості знань із загальноосвітньої підготовки в порівнянні з минулим роком (21%), зниження якості знань із професійно-практичної підготовки на 13%; • збільшення кількості учнів, які мають початковий рівень навчальних досягнень. Нажаль, най нищу якість навчальних досягнень мають учні з природничо-математичних дисциплін: Математика – 5,3% (105, 211, 212 групи – 0%) Фізика – 5,9% (104,105, 211 групи – 0% ) Хімія - 4,0% (211, 212 – 0%) Інформатика – 105 група – 0%. Не вражають показники із суспільно - гуманітарних дисциплін загальноосвітньої підготовки: Іноземна мова – 11,3% Українська мова – 15,8% Історія України – 12,6%. Якість навчальних досягнень учнів ліцею із загальноосвітньої підготовки в розрізі професій маємо таку: • Електромонтер, радіомеханік – 30,7% • Слюсар-ремонтник, електрогазозварник – 24,8% • Столяр, верстатник – 16,5%. Якість навчальних досягнень учнів із професійно-теоретичної підготовки: • Кравець – 83,3% • Штукатур, лицювальник – 36,8% • Електромонтер, радіомеханік -34% • Слюсар – ремонтник, електрогазозварник,– 32,9% • Столяр, верстатник д/о верстатів – 19,5%. Якість навчальних досягнень учнів із професійно-практичної підготовки: • Електромонтер - 101гр. -76,7% ; 201 гр. - 92,6% ; 212 гр. – 63,3%. • Слюсар-ремонтник,електрогазозварник - 104-90%; 211-100%; 311-100%. • Столяр, верстатник - 105 -51,7%; 312-96,8% . • Штукатур, лицювальник-плиточник - 102 -53,5% ; 204- 55,6% • Кравець - 106 - 85,7% . По ШПЛ за підсумками 1 семестра – відмінників – 2 , хорошистів – 11, ПХ – 10. Аналіз якості рівня навченості показує, що причинами виникнення проблем щодо динаміки успішності є низька якість знань учнів 1 курсу та мотиваційна основа, недостатній моніторинговий супровід НВП, відсутня система роботи зі слабовстигаючими учнями, які пропускають заняття, недостатній зв'язок вчитель - батьки, несвоєчасне повідомлення батьків про рівень успішності учня. Фактором негативного впливу на рівень навчальних досягнень учнів залишається недостатнє володіння і практичне втілення таких важливих педагогічних компетентностей, як комунікативна компетентність самоосвіти і саморозвитку, продуктивної та творчої діяльності. Питання щодо низьких навчальних досягнень учнів розглядалися на нараді при директорові й на засіданнях МК, з’ясовувалися причини слабкої успішності учнів. ЗАХОДИ щодо підвищення якості знань і практичних навичок учнів: • посилення внутрішньоліцейного контролю ефективності використання інноваційних форм та методів викладання навчальних предметів та уроків виробничого навчання; • удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності учнів в процесі навчання з урахуванням сучасних вимог; • посилення практичної спрямованості у викладанні навчальних предметів, удосконалення роботи щодо формування практичних умінь та навичок учнів, визначених робочою навчальною програмою; • продовження роботи над впровадженням нових технологій навчання; поширення передового педагогічного досвіду викладачів; • неухильне виконання викладачами вимог Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів; • спрямування роботи методичних комісій на вирішення питань підвищення ефективності уроку та організацію позакласної роботи з предмета; • забезпечення на місцях роботи творчих груп вчителів - предметників, діяльність яких спрямувати на створення умов для організації диференційованого підходу до навчання учнів (розробка та використання тестових різнорівневих завдань для контролю за знаннями учнів; методика використання індивідуальних і групових методів навчання); • сприяння зміцненню матеріально-технічної бази навчальних кабінетів відповідно до вимог чинного законодавства; • проведення інструктивно- методичних нарад з викладачами та майстрами виробничого навчання з питань організації роботи із слабовстигаючими учнями на уроках теоретичної та професійно –практичної підготовки; • поліпшення роботи з обдарованими учнями шляхом створення банків даних та індивідуальних планів роботи з ними. Заст.директора з НВР Кучер С.Є. | |
Категорія: Навчально-виробнича робота | Переглядів: 4124 | Додав: proflicey020 |