Понеділок, 06.05.2024, 05:35 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2012 » Листопад » 29 » Поради ефективного спілкування
08:48
Поради ефективного спілкування
Ефективне спілкування - це не просто передача інформації. Для того щоб спілкування було ефективним, важливо не тільки вміти говорити, але ще вміти слухати, чути і розуміти, про що говорять співрозмовники.

Як же можна поліпшити ваше спілкування з іншими? Пропонуємо кілька простих і невибагливих порад.

Насамперед – контакт

Пам'ятайте, що для того щоб спілкування було ефективним, між вами і вашим співрозмовником потрібно встановити контакт. У ході спілкування кожен з нас бажає, щоб його почули і зрозуміли. Для ефективного спілкування рекомендується також говорити в тому ж темпі і в тому ж обсязі, а також використовуючи аналогічну позу (стоячи або сидячи) що і ваш співрозмовник. Пам'ятайте - люди люблять, коли їх наслідують.

Говоріть по суті

Не варто використовувати важкі, всипані епітетами та зворотами, фрази у розмові, використовуючи лише загальні слова. В протилежному випадку - ви просто залишитеся не зрозумілим. Важливо говорити конкретно, по суті справи, щоб співрозмовник зміг без зусиль вас зрозуміти і, що особливо важливо -зрозуміти саме так, як вам потрібно.

Невербальне спілкування

Невербальне спілкування - це важлива складова спілкування. Лише 7% спілкування складають безпосередньо слова. Це означає, що 93% спілкування складається з міміки і жестів. Невербальне спілкування ми використовуємо і для того, щоб показати нашу реакцію у відповідь на те, що нам повідомляють. Проте, не варто, переконуючи співбесідника, розмахувати руками і активно тупотіти, всього має бути в міру.

Переконайтеся в тому, що вас зрозуміли правильно

Після того як ви закінчили розмову, повідомили певну інформацію, обов'язково переконайтеся в тому, що вас зрозуміли правильно. Для цього задайте кілька запитань типу «Чи зрозуміла вам моя позиція? До якого ж висновку ми власне дійшли?» чи щось на кшталт.

Реагуйте на інформацію співрозмовника

Не варто пасивно сприймати інформацію співрозмовника. У ході бесіди було б непогано давати зрозуміти жестами, мімікою чи словами те, що ви слухаєте і чуєте співрозмовника і розумієте про що він повідомляє. Якщо вам щось не зовсім зрозуміло, обов'язково перепитуйте «Я правильно тебе зрозумів?», «Ти це хотів сказати?».

Це, напевне, найпростіші і водночас необхідні поради, які допоможуть зробити спілкування з абсолютно різними людьми і в різних сферах життя ефективнішим, а значить -гармонійним і продуктивним. Адже спілкування - це невід'ємна частина нашого життя. Ми спілкуємося постійно, навіть, коли мовчимо (через наші жести, рухи, міміку). Тож нехай ваше спілкування буде лише ефективним і приносить вам успіх!

Вправи, що сприяють безконфліктному спілкуванню

1.Вправа «Посмішка». Варто домогтися того, щоб на Вашому обличчі завжди була стала тепла доброзичлива усмішка.

2.Вправа «Оцінка себе». Частіше треба бути оцінюваним, ніж оцінюючим. Не бути байдужим до того, чи затишно оточуючим поряд із Вами. Майте цю думку «при собі».

3.Вправа «Приємна розмова». Якщо запитання було неприємне, все одно зробіть розмову приємною. Правий співрозмовник чи ні, зробіть так, щоб йому з вами було приємно вести розмову. Підвищуйте себе у своїх думках та в очах співрозмовника.

4.Вправа «Комплімент подяка». Використайте будь-яку можливість, щоб висловити людині приємність. Все, що вам у людині сподобалось, виявіть очима, усмішкою, словами.

5.Вправа «Громовиця відміняється». Вчіться стримувати свої негативні емоції. Не сваріться! Від цього погано всім. Будьте терплячими.


Виховна година: «Характерні риси підлітка»





Групова бесіда: «Говоріть по суті»
Категорія: Кабінет психологічної служби | Переглядів: 7929 | Додав: proflicey020