.
Головна » 2015 Квітень 1 » Коментар до ДПА з української мови та математики
12:16 Коментар до ДПА з української мови та математики | |
Готуючись до детального переказу в межах ДПА, кожен випускник 11-го класу повинен усвідомлювати важливість оперування мовленнєвими компетентностями не лише на період виконання підсумкової контрольної роботи, ай для подальшого навчання у ВНЗ та набуття майбутніх професійних компетентностей. Мовленнєві знання та комунікативні здібності завжди мають перевагу під час визначення будь-якого фахового рівня знань. Способом формування комунікативних умінь і навичок традиційно вважаються різні види робіт, серед яких значне місце посідають перекази і твори. Перекази поруч з іншими видами самостійних робіт — це необхідний етап, який кожен учень повинен пройти, щоб виявити вміння сприймати текст на слух, переосмислювати, відтворювати, творчо переробляти, доповнювати. Наслідуючи зразок тексту під час написання переказу, учень вчиться грамотно висловлювати думки, дотримуватися плану, уважно добирати найголовніше. Загалом переказ сприяє розвитку логічного мислення, збагаченню та активізації лексичного запасу, закріпленню правописних навичок, розвитку мовлення. Під час самостійної підготовки до написання детального переказу слід врахувати, що саме цей вид роботи розвиває уважність до сприйняття тексту, запам'ятовування деталей, назв, чіткого розуміння логічних частин тексту. Враховуємо, що випускники старшої школи, як і випускники основної школи, повинні повторити правила українського правопису на написання певних орфограм та розділових знаків. Звертаємо увагу на типові помилки в роботах такого типу: правила переносу, уживання м'якого знака, апострофа, написання префіксів, суфіксів, подвоєння в групах приголосних, власні й загальні назви іменників, уживання російських слів тощо; серед пунктуаційних помилок — розділові знаки при вставних словах, складні речення з різними видами зв'язку тощо. Зважаючи на те, що текст переказу кожен учень складає самостійно на основі почутого, треба не лише виявити рівень грамотності, а й бути готовим до роботи з текстами різних жанрів, уміти членувати текст на логічно завершені частини, передавати почуту інформацію детально, близько до тексту, але своїми фразами, при цьому треба зберегти 8о % лексики оригіналу тексту. Не можна, щоб детальний переказ був написаний слово в слово, як диктант. Подаємо перелік довідників (можна користуватися іншими) для повторення науково-тео¬ретичного і практичного матеріалу з української мови: • Авраменко О. М., Коваленко Л. Т. Українська мова та література. Довідник. 1700 зав¬дань у тестовій формі. І частина. — К.: Грамота, 2009. — 480 с. • Зубков /1/1. Г. Українська мова: універсальний довідник. — X.: ВД «Школа», 2004. — 496 с • Шевелева Л. А. Український правопис у таблицях: Правила, винятки, приклади, коментарі / За ред. проф. А. О. Свашенко. — X.: Світ дитинства, 1997- — 64 с • Омельчук С. А. Формуємо грамотну особистість: Практикум з правопису української мови: навч. посіб. — К.: Грамота, 2009. — 224 с. Для того щоб збагатити власну лексику, треба читати різножанрові тексти та переказува¬ти їх усно і письмово. Саме для текстуальної підготовки бажано готуватися за збірниками: • Авраменко О. М. та ін. Українська мова: збірник текстів для переказів. її клас: Державна під¬сумкова атестація. — К.: Грамота, гою. — 96 с • Українська мова та література: зб. текстів для переказів із творчими завданнями: держав¬на підсумкова атестація: кл. /уклад. Г. Т. Ше-лехова (та ін.). — К.: Ґенеза, 2009. — 104 с. За основу можна взяти такий алгоритм підготовки до написання переказу: • щодня го—зо хв приділяти роботі над текстами: прочитати текст двічі, переказати вголос, намагаючись зберегти якомога більше оригіналу тексту, при цьому структуру речень можна будувати на власний розсуд; • для кращого збереження в пам'яті змісту треба поділити текст на логічно завершені частини і скласти план. Корисно чергувати вид роботи через день: усно — письмово. Після самостійного написання переказу слід звірити текст з оригіналом на можливість допущених помилок. За наявності помилок обов'язково повторити правила, проконсультуватися з учителем. Більш продуктивною буде підготовка, якщо об'єднуватися в групи по 2—3 особи і більше: виникає можливість сприйняття тексту на слух, проведення взаємоперевірки, обговорення недоліків, взаємодопомоги під час опрацювання помилок. Навіть 2 тижні такої системної навчальної роботи сприятимуть виробленню впевненості і правильному виконанню (на більш високому рівні) контрольної підсумкової роботи. Коментар до ДПА з математики 11-й клас Для якісної підготовки до ДПА пропонуємо до кінця навчального року повторити навчальний матеріал за темами відповідно таблиці. Підготував заступник директора з НВР С.Є. Кучер | |
Категорія: Навчально-виробнича робота | Переглядів: 557 | Додав: proflicey020 |