Вівторок, 27.02.2024, 02:05 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2013 » Жовтень » 24 » Інноваціям в професійно-технічній освіті – так!
15:00
Інноваціям в професійно-технічній освіті – так!
На етапі реформування освіти актуальною стає проблема перебудови навчальних закладів системи професійно-технічної освіти на інноваційну діяльність, в основі якої є педагогічний пошук ефективних шляхів самореалізації особистості педагога та учнів. Відповідно до вимог сучасної педагогіки ведучими напрямками діяльності керівників професійних навчальних закладів варто вважати створення необхідних умов для зростання творчості педагогічних працівників, учнів, впровадження перспективних форм і методів навчання, розвитку інноваційної діяльності, проведення педагогічних експериментів.

Наш навчальний заклад теж вступив в процес модернізації та оновлення системи підготовки висококваліфікованих робітників шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій навчання.

Цьогоріч випала гарна нагода продемонструвати плоди нашого впровадження інновацій в навчально-виробничому процесі на обласному конкурсі інноваційних технологій у сфері професійно-технічної освіти, що проходив у рамках Всеукраїнського конкурсу (Наказ Міністерства освіти і науки від 26 квітня 2013 року № 471) 1-3 жовтня.

Робота над інноваційним проектом на тему: «Формування в учнів Шепетівського професійного ліцею базових професійних компетенцій засобами ІКТ на уроках виробничого навчання з професії «Кравець» була тривалою, але цікавою та ефективною, адже ми знали, що наслідком цієї роботи має стати створення належних умов навчання учнів, підготовка кваліфікованих робітничих кадрів на сучасному ринку праці та підвищення рівня працевлаштування наших випускників.

Над інноваційним проектом працювала команда ліцею у складі майстра виробничого навчання професії «Кравець» Муравйової Р. П., старшого майстра ліцею Сурду О. О. під керівництвом методиста навчального закладу Васик М. В. На високому рівні та гідно захищали проект в рамках обласного конкурсу на базі Вищого професійного училища №4 у м. Хмельницькому директор ліцею Окунєвський О. А., заступник директора з навчально-виробничої роботи Кучер С. Є. та методист ліцею Васик М. В.

Варто зазначити, що ІКТ (інформаційно-комунікаційні технології) навчання – не новизна в ліцеї. 17 педагогів нашого навчального закладу закінчили курси «Інтел: Навчання для майбутнього», всі інженерно-педагогічні працівники оволоділи комп’ютером, в ліцеї створена Інформаційна служба на чолі з її керівником – інженером-електронником Буркацьким О. А., працює вже третій рік поспіль консалтингова група по впровадженню ІКТ навчання, розроблена програма інформатизації навчального закладу до 2015 року, відповідно до якої майстерні та навчальні кабінети поповнено сучасною комп’ютерною технікою та необхідними ліцензійними навчальними програмами. Вже гарною традицією стало проведення поетапних кваліфікаційних атестацій для учнів різних професій в кабінеті інформатики та інформаційних технологій за допомогою прoграм Test - 2 та Test –W.

Об’єктом впровадження інноваційної технології є професійна підготовка майбутніх кваліфікованих робітників професії «Кравець» засобами інформаційно-комунікаційних технологій.

Учні із задоволенням опановують ази нової професії «Кравець», адже застосування ІКТ на уроках виробничого навчання дає великі можливості для їх творчості та креативності, самостійності та професійного зросту. Вони із задоволенням працюють під керівництвом майстра виробничого навчання Муравйової Р. П. із програмою «Leko Systems», в основу якої закладено новий підхід до вирішення завдання автоматизації робіт кравця - максимально автоматизувати рутинні типові дії при побудові лекал верхнього одягу. Вже звичним став супровід вступного інструктажу уроку виробничого навчання відеофрагментами навчальних фільмів з професії, майстер-класів, презентацій. Активно працюють учні під час перевірки знань з вивченої теми у програмі MyTestX. Під час підготовки домашнього завдання працюють у програмі «Dress up”».

Для спрощення контролю та обліку навчальних досягнень і відвідування учнів групи з професії у цьому, 2013-2014 н. р., почала впроваджуватись програма «Електронний журнал», яку в подальшому плануємо адаптувати до усіх інших професій навчального закладу та розмістити на сайті ліцею для доступу до неї батьків наших вихованців.

Застосування ІКТ під час проведення уроків виробничого навчання у швейній майстерні – не данина моді. Це ще один крок уперед у методиці проведення уроків, підготовка учнів до роботи на сучасних фабриках та підприємствах, де лише автоматизоване та комп’ютеризоване обладнання та техніка, крок до модернізації професійно-технічної освіти.

Впровадження інновації дало свої результати. Зокрема відбулось формування в учнів позитивного ставлення до навчання, зріс інтерес до професії, підвищилась актуалізація їх знань та пізнавальної діяльності на уроках виробничого навчання з професії «Кравець». Систематично здійснюється виховання самостійності, як риси особистості, формування в учнів необхідних базових компетенцій сучасного конкурентноспроможного робітника, а у майстра виробничого навчання - необхідних інформаційних компетенцій як складової особистості сучасного педагога. Урок виробничого навчання став ефективнішим, продуктивнішим та цікавішим, підвищився методичний рівень його проведення. Приємно зазначити, що підвищилась якість знань учнів з професійно-практичної підготовки професії “Кравець”: вже четвертий рік поспіль немає учнів з початковим рівнем знань. Пишаємось і тим, що за 7 років роботи на посаді майстра виробничого навчання (два випуски) у Муравйової Р. П. 10 учнів отримали дипломи з відзнакою, 3 – претендують на дипломи з відзнакою у 2013-2014 н. р., 12 її випускниць продовжують навчання за професією “Кравець” у 5 вузах України (Київ, Калинівка, Хмельницький, Рівне, Вінниця).

Наявність новизни та оригінальності на уроці – це не значить обов’язково ламати існуючі норми педагогіки, відкидати методику або систему роботи в професійно-технічній освіті вцілому. Новизна може мати різні рівні і широке коло можливих нововведень. Адже ми розвиваємось лише тоді, коли не стоїмо на місці.

Марина Васик,
методист Шепетівського професійного ліцею


Категорія: Методична робота | Переглядів: 1013 | Додав: proflicey020