Неділя, 05.05.2024, 23:15 | Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід
Головна » 2013 » Лютий » 28 » ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ – СИТУАЦІЯ ТРИВОЖНА, АЛЕ БЕЗПЕЧНА
12:33
ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ – СИТУАЦІЯ ТРИВОЖНА, АЛЕ БЕЗПЕЧНА
ПОРАДИ ПРАКТИЧОГО ПСИХОЛОГА ВИПУСКНИКАМ
1. Готуйтесь до екзаменів поступово – не залишаючи все на останній день

2. Заздалегідь постав перед собою мету, яка вам під силу. Пам’ятайте, що ніхто не може завжди бути досконалим.

3. Не бійся помилок. Не помиляється той, хто нічого не робить. Ті люди, які налаштовані на успіх досягають у житті значно більшого, ніж ті які намагаються уникнути невдач.

4. Завчасно ознайомтеся з процедурою проходження ДПА, а також з правилами заповнення бланків.

5. Під час підготовки чергуйте розумову діяльність із руховою. Відпочивайте через кожні 40-50хв. Занять(рекомендовано робити 10хв. перерви).

6. Для активної роботи мозку потрібно багато рідини тому більше пийте простої або мінеральної води, зеленого чаю.

7. Дотримуйтесь режиму сну і відпочинку. При посилених розумових навантажень варто збільшити час сну на годину. На передодні ДПА ляжте раніше спати.

8. Зранку поснідай, зберись заспокойся. Виходь з дому заздалегідь, іди не поспішай. Прийшовши до ліцею будь ввічливий.

9. Заходячи до аудиторії бери білет впевнено (вір у власні сили). Взявши білет – заспокойся.

10. Не панікуй, якщо не можеш пригадати питання, берись за друге.

11. Знай викладачі добрі порадники, які завжди прийдуть на допомогу.

ПОРАДИ БАТЬКАМ
1. Частіше цікавтеся, як проходить підготовка, що хвилює учня, створюйте сприятливу атмосферу для ефективної роботи.

2.Не підвищуйте тривожність учня на передодні екзамену, або тестування, не критикуйте його після іспиту. Це може негативно вплинути на характер підлітка.

3. Підбадьорюйте дитину. Переконуйте, що добре скласти іспити їй під силу. Пам’ятайте, що чим більше учень буде боятись невдачі, тим вірогідніше він допуститься помилок.

4. Спостерігайте за самопочуттям вашої дитини, ніхто крім вас не в змозі вчасно попередити перевантаження та погіршення стану здоров’я учня.

5.Контролюйте, скільки спить ваш син чи донька. Регулярне недосипання небезпечне для психіки, послаблює імунітет і загострює хронічні захворювання учнів.

6. В екзаменаційний період дуже важливе харчування випускників. Воно має бути повноцінним. Підліткам слід давати продукти, які містять вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. У натуральному вигляді є в картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині, волоських горіхах.

7. Споживання на добу до 8 склянок рідини позитивно впливає на організм, зокрема, покращується робота нирок, вони краще протидіють урологічним інфекціям. При цьому і корисно пити звичайну воду, натуральні соки. Вживання кави не підвищує працездатності, і підсилює стрес, викликає сильну сечогінну дію, що призводить до зневоднення організму і підвищеної роздратованості.

8. Частіше спілкуйтеся зі своїми дітьми, переймайтеся їхніми проблемами, допомагайте розв'язувати їх. Займіть позицію «друга» для своїх синів і дочок.

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ПСИХОЛОГІЧНО?
Для того, щоб у кризовій ситуації не втра­чати голови, необхідно не ставити перед собою надзавдань і надмети. Не варто че­кати, доки ситуація стане катастрофічною. Починайте готуватися до іспитів заздалегідь, помалу, по частинах, спокійно.

Якщо дуже важко зібратися з силами і з думками, спробуйте запам'ятати спочатку найлегше, а потім переходьте до вивчення складного матеріалу.

Щодня виконуйте вправи на зняття на­пруження, втоми, на розслаблення.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВТОМИЛИСЯ ОЧІ?
Виконайте дві будь-які вправи:
• погляньте по черзі вгору-вниз (25 с), ліворуч-праворуч (15 с);
• напишіть очима своє ім'я, по батькові, прізвище;
• фіксуйте погляд то на віддаленому предметі (20 с), то на аркуші паперу перед собою (20 с);
• намалюйте очима квадрат, трикут­ник — спочатку за годинниковою стрілкою, потім навпаки.

РЕЖИМ ДНЯ
Поділіть день на три частини:
• готуйтеся до іспитів 8 годин на день;
• займайтеся спортом, гуляйте, сходіть на дискотеку, потанцюйте — 8 годин;
• спіть не менше 8 годин, якщо хочете чи треба, влаштуйте собі тиху годину після обіду.
ЯК КРАЩЕ ХАРЧУВАТИСЯ
Харчування має бути 3—4-разовим, ка­лорійним і багатим на вітаміни. Споживайте волоські горіхи, молочні продукти, рибу, м'ясо, овочі, фрукти, шоколад. Ще одна по­рада: перед іспитами не слід наїдатися.

ЯК ЛЕГШЕ ЗАПАМ'ЯТОВУВАТИ?
1. Не завжди що більший обсяг матеріалу, то важче його запам'ятати. Великий уривок вивчати корисніше, ніж короткий вислів.

2. Запам'ятати легше те, що розумієш.

3. Розподілене заучування краще від кон­центрованого. Учіться з перервами, а не все підряд, краще помалу, ніж одразу.

4. Більше часу витрачайте на повторення по пам'яті. Це ефективніше за просте бага­торазове читання.

5. Якщо працюєте із двома матеріала­ми — великим і меншим — розумно почи­нати з більшого.

ЯК ПІДТРИМАТИ ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ?
1. Чергуйте розумову і фізичну працю.

2. У гімнастичних вправах перевагу слід віддавати перекиду, свічці, стійці на голові, оскільки посилюється притік крові до клітин мозку.

3. Бережіть очі, робіть перерву кожні 20-30 хвилин (відвести очі від книги, поглянути вдалину).

4. Мінімум телепередач та роботи за комп’ютером!

ЯК УНИКНУТИ ХВИЛЮВАНЬ?
1. Запишіть на аркуші паперу, що вас не покоїть. Покладіть його під подушку або в ящик столу на сім днів. Доти, можливо, проблема вирішиться сама собою або її вже розв'яжете ви.

2. Запитаєте себе: «Чи допомагає хвилювання впоратися із ситуацією?». Коли ви зрозумієте, що ні, придумайте щось, що дійсно могло б зарадити.

3. Якщо ви можете порадитися з батьками, зробіть це. Попросіть їх підтримати вас. Якщо ви не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряєте, і поговоріть з ним або нею. Удвох ви, напевно, придумаєте розумний план, як впо­ратися з вашими хвилюваннями.

4. Пам'ятайте: занепокоєння — це емоція, а не метод вирішення проблем.

5. Якщо ваші переживання стали нав'язливими, зверніться до шкільного психолога.
Категорія: Кабінет психологічної служби | Переглядів: 639 | Додав: proflicey020