.
Головна » 2014 Квітень 16 » Активізація пізнавальної діяльності учнів – рушійна сила уроку
10:05 Активізація пізнавальної діяльності учнів – рушійна сила уроку | |
Має значення тільки той урок, який не залишає нікого байдужим. Гордон Драйден Саме під цим гаслом 15 квітня пройшов вебінар викладачів історії ПТНЗ області. Вибір теми вебінару «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії» був продиктований реаліями сучасного навчального процесу. Адже сучасна дидактика вимагає від суб'єктів учіння не тільки зрозуміти, запам'ятати й відтворити отримані знання, але й, найголовніше, – вміти ними оперувати, ефективно застосовувати в професійній діяльності й творчо розвиватись. Досягненню цієї мети сприяють методи активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, спрямовані на розвиток в них творчого самостійного мислення і здатності кваліфіковано розв'язувати навчальні завдання. Розпочала вебінар вітальним словом Марія Фоодосіївна Борилюк, методист відділу загальноосвітньої підготовки НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області. Вона вказала на актуальність теми вебінару, адже використання методів активізації навчальної діяльності учнів на уроці забезпечує тісний зв'язок теорії з практикою, розвиток в учнів нестандартного стилю мислення, рефлексивної сфери (самосвідомості й саморегуляції розумової діяльності), створення атмосфери співробітництва, розвиток навичок спілкування. Використання методів активізації навчальної діяльності сприяє впровадженню в навчальний процес технології особистісно орієнтованого навчання та забезпечує індивідуальну спрямованість навчального процесу. Марина Вікентіївна Васик, методист ліцею, презентувала роботу викладачів загальноосвітніх дисциплін ліцею з даної теми. Її презентація «Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом впровадження інтерактивних технологій навчання педагогами ліцею» розкрила таємниці педагогічної майстерності викладачів загальноосвітніх дисциплін нашого навчального закладу щодо того, щоб зробити урок ефективнішим та сучаснішим. Були проаналізовані найпоширеніші педагогічні технології навчання: мозковий штурм, евристична бесіда, ІКТ, проектні та ігрові технології та інші інтерактивні технології, методи та форми навчання, які використовують у своєму арсеналі педагоги ліцею. Детальніше у своєму виступі Васик М. В. зупинилась на аналізі індивідуального педагогічного стилю та досвіду викладача історії ліцею Гуменюк Л. Р. В подальшій роботі семінару його учасники мали змогу переглянути відкритий урок нашого викладача історії України Гуменюк Лариси Романівни у 312 групі на тему: «Культурне життя України в умовах незалежності». Тип уроку – урок вивчення нового навчального матеріалу. Форма проведення уроку – захист учнівських проектів. Те, що урок був проведений на високому методичному та педагогічному рівні всі учасники переконались після короткого самоаналізу Гуменюк Л. Р. та позитивних аналізів колег – викладачів історії Волочиського професійного ліцею, Вищого професійного училища №4 та Хмельницького професійного ліцею електроніки. Органічним продовженням онлайн-семінару став обмін досвідом з даної теми колег ПТНЗ області. Так презентували свою роботу В. В. Кирпенко, викладач історії ДНЗ «Подільський центр професійно-технічної освіти» та А. Б. Трач, викладач історії ДНЗ «Хмельницький центр ПТО торгівлі та харчових технологій». Після підведених підсумків роботи в онлайн режимі всі учасники семінару поділились відгуками у чаті, а головне - отримали важливу нову інформацію та озброїлись корисними знаннями щодо активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках історії. Урок історії України Гуменюк Л. Р.: Марина Васик, методист ліцею | |
Категорія: Методична робота | Переглядів: 1066 | Додав: proflicey020 |